۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85391618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر: ۱۰۰ هزار مگاوات نیروگاه منصوبه داریم

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: اوایل انقلاب در سال ۵۷ با جمعیت ۳۴ میلیون نفر در کشور، هفت هزار مگاوات تولید برق داشتیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار مگاوات نیروگاه منصوبه داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "مجتبی داودآبادی" روز دوشنبه در آئین افتتاح پست برق ملایر یک با اشاره به روند توسعه صنعت برق در انقلاب اسلامی،اظهار کرد: سال گذشته در کشور رکورد ۷۴ هزار مگاوات مصرف برق زده شد و هم اکنون که جمعیت کشور ۲.۳ برابر شده، ظرفیت برقراری نزدیک به ۱۴ برابر رسیده و صد درصد جمعیت شهری کشور و ۹۹.۹۷ صدم درصد جمعیت روستایی کشور برق‌دار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: در حوزه صنعت برق در اوایل انقلاب فقط بهره‌بردار بودیم و امروز به برکت انقلاب، در حوزه صنعت برق در تولید نیروگاه‌های برق توزیع و انتقال به رکورد صد درصد رسیدیم و دوازدهمین کشور برتر دنیا در حوزه صنعت برق هستیم.

داودآبادی به توسعه صنعت برق در استان همدان اشاره و تاکید کرد: ظرفیت تولید برق در این استان هزارمگاوات و ۶۵ مگاوات تولید برق پراکنده است که ۵۰ مگاوات آن انرژی خورشیدی است و جزء استان‌های پیشرو در حوزه انرژی‌های پاک است.

وی گفت: پست‌های انتقال و خطوط آن با چهار هزار و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت پست توزیع و انتقال و طول خطوط ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات، وضعیت مناسبی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر: ۱۰۰ هزار مگاوات نیروگاه منصوبه داریم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: ضریب بهره‌برداری در استان همدان ۳۶ درصد است و با زیرساخت برق بسیار قوی، ظرفیت خالی خوبی وجود دارد تا سرمایه‌گذاران و صنایع بتوانند از این نعمت استفاده کنند، این در حالیست که در استان‌های اصلی کشور مثل تهران، خوزستان و مازندران این ضرایب بالای ۸۰ درصد است‌.

داودآبادی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ ایستگاه برق در شهرستان ملایر وجود دارد و مجموع ظرفیت ۷۶۰ مگاولت آمپر است که ظرفیت بسیار خوب و قابل اتکایی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر در حوزه صنایع فروسیلیس زیرساخت‌های خوبی در حوزه صنایع ایجاد شده و ضریب بهره‌برداری این شهرستان به نسبت استان همدان، نزدیک به ۴۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: در حال حاضر ۲ پروژه مهم در ملایر در دست اجرا داریم که یک مورد آن کلیدخانه ۶۳ به ۲۰ کیلوولت است که فاز اول پست اصلی ۲۳۰ اصلی شهرک امام رضا(ره) در جوکار با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است.

داودآبادی گفت: یک پست ۱۵ مگاولت آمپری نیز در شهرک صنعتی شوشاب در دست اجرا داریم و در سال‌های اخیر پروژه‌های مهمی اجرا شده است.

وی یادآور شد: خط ۶۳ کیلوولت پست شماره چهار ملایر و پست سیار ملایر چهار هم قبلا در منطقه مسکن مهر احداث شده است.

وی اظهار کرد: پروژه امروز نیز اولین پست شماره یک ملایر است که در سال ۱۳۴۸ احداث شده و یک ایستگاه بسیار قدیمی و فرسوده شده بود و به طور کامل با نوسازی و توسعه آن ظرفیت شهر دو برابر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای باختر نیز گفت: بازسازی کامل پست برق ملایر یک با یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار با توجه به رشد و نیاز مصرف در توسعه ملایر انجام شد.

"علی صفری" بیان کرد: ظرفیت قبلی این پست ۳۰ مگاولت آمپر بود که با بازسازی آن ظرفیت پست به ۶۰ مگاولت آمپر رسید و قابلیت اطمینان بیشتری برای مشترکان در حوزه‌های خانگی، تجاری و کشاورزی فراهم می‌کند تا بتوانند زیرساخت مناسبی برای توسعه شهری، صنعتی و افتصادی ایجاد کند.

پست برق ملایر (یک) با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این پست در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر و ۱۲ فیدر خروجی احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha