۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85391712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جهاد آبرسانی است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: زنجان در اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده و علاوه بر اجرای مرحله نخست این طرح، مرحله دوم را نیز آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ علی محمد نادرخانی روز دوشنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، افزود: در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی در استان زنجان ۵۷ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۲ هزار نفر از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است که شامل احداث ۶ باب مخزن ذخیره آب، بیش از ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب، بیش از ۸۶ کیلومتر خط انتقال، ۹ رشته قنات و هفت حلقه چاه است.

نادرخانی تصریح کرد:‌ قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی در استان نیز برای آبرسانی به ۱۵۷ روستای دیگر ابلاغ شده است و هم اکنون در دست اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح دوم جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در استان زنجان، بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخودار می شوند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح های جهاد آبرسانی در استان زنجان با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) گفت: برای اجرای این طرح ها هرگز معطل تامین اعتبار نبوده ایم و امر آبرسانی بدون وقفه ادامه داشته است.

سردار جهانبخش کرمی افزود: با توجه به اینکه منابع تامین آب پایدار در استان وجود ندارد، آبرسانی به ویژه در مناطق روستایی با چالش هایی مواجه بوده که با عزم همگانی که در استان شکل گرفته این چالش رفع شده است.

وی یادآور شد: تمهیدات آبرسانی به ۱۵۷ روستای استان زنجان نیز اندیشیده شده است که در کوتاه ترین زمان عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha