برنامه‌های ویژه رای اولی‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور

تهران - ایرنا - مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر ستاد ملی هفته جوان با بیان اینکه برای انتخابات امسال سه و نیم میلیون نفر رای اولی داریم، از طراحی برنامه‌های ویژه در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مجتبی تاجیک روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: در هفته جوان در صدر برنامه های خود، ایجاد گفت‌وگوهایی بین جوانان و نامزدهای مختلف را در خصوص مشارکت اجتماعی، معیارهای انتخاب نامزدهای مختلف را داریم.

وی ادامه داد: در ۱۰۰ خانه جوانی که در سراسر کشور داریم این برنامه ها را ابلاغ کردیم و از آنها خواستیم که به شور و شوق انتخابی بیفزاییم و تلاش می کنیم فضای مناسبی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه فعال هستند و بنا شده که در گفت‌وگوهای مختلف به این موضوع بپردازند.

تاجیک ادامه داد: در برنامه‌های هفته جوان گفت‌وگوهایی با مسئولان داریم که همه این موضوعات به شور انتخاباتی و گفت و گو درباره مسائل جامعه کمک می کند.

این مسوول در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: به تعبیری می توان گفت مسائل جامعه همان مسائل جوانان است یعنی هنگامی‌ که سخن از مسکن، اشتغال، ازدواج و هویت و امید می شود شاید بتوان پسوند جوان را به همه اینها اضافه کنیم چون عمدتا این موضوعات مربوط به همین حوزه است و سیاست گذاری کشور با همین مخاطب در حال پیگیری است.

خبرهای خوش در حوزه جوانان
مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر ستاد ملی هفته جوان گفت: دولت سیزدهم بخش جوانان را خیلی ویژه دیده است و در چندین بخش چند خبر خوش داریم.

تاجیک افزود: ما به تعداد مجموع مجوزهای مراکز مشاوره ای که از ابتدای صدور تا ابتدای دولت سیزدهم داشتند، افزوده ایم. به آن معنا که ۳۵۰ مرکز مشاوره پیش از دولت سیزدهم داشتیم که ما بیش از آن در این دو سال مراکز مشاوره مجوز دادیم.

این مسئول در وزارت ورزش افزود: به عبارت برای ۳۷۰ مرکز مشاوره مجوز صادر کردیم و صدور مجوزها رو به رشد است.

تاجیک به برگزاری شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: تاکنون دو شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور داشتیم که سومین در پیش است و تا چند روز آینده تشکیل می شود.

وی افزود: این در حالی است که در طول دولت های قبل در طول کل دو دوره هشت ساله شاید یک مورد یا نهایتا دو مورد حضور رئیس جمهور داشتیم .

وی ادامه داد: در رابطه با جشنواره برتر ایران زمین که در ایام آن هستیم و در حال برگزاری جشن های متعدد استانی در سراسر کشور هستیم که این جشن با تعداد زیادی از نامزدها در حال پیگیری است.

به گفته وی، ظرفیت اسمی این جشنواره بیش از ۶ هزار نامزد و ۲ هزار داور است که در سراسر کشور در حال برگزاری است با جوایز چندبرابر نسبت به سال گذشته و جشن اصلی جشنواره که هفدهم اسفندماه در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور یکی از مقامات عالیرتبه برگزار می شود.

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آمارهایی در حوزه صدور مجوزهای مراکز تشکل های مردم نهاد داریم که این عدد را به ۵۲۰۰ مرکز تاکنون رسانده‌ایم.

تاجیک اظهار داشت: درباره برنامه های روایت پیشرفت که مبدع آن در دولت شورای عالی جوانان و معاونت جوانان –دفتر طرح های ملی جوانان- بوده در طول یک سال، ستاد تشکیل شده و اکنون غیر از برنامه ریزی ستاد در معاونت جوانان تاکنون بیش از هفت هزار جوان را در برنامه های روایت پیشرفت شرکت دادیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha