۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85391940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه موزه فرش در مترو تهران

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85391940
ایستگاه موزه فرش در مترو تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران از آغاز به کار موزه فرش مترو با نمایش ۱۴ اثر فاخر نوبافت و قدیمی در ایستگاه خیام خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مترو تهران، سیدمحمد نقیب روز دوشنبه در مراسم افتتاح این موزه فرش گفت: گالری موزه فرش دستباف باهدف ترویج استفاده از فرش دستباف و معرفی دست بافته‌های شهرهای مختلف کشور پهناور ایران در گذرگاه فرهنگی ایستگاه مترو خیام در معرض دید مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این گالری با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف برپا شده و این همکاری مشترک زمینه‌ساز تقویت صنایع‌دستی اصیل کشورمان و معرفی آن به شهروندان است افزود: موزه فرش مترو شامل فرش‌های نفیس و اصیل ایرانی به تعداد ۱۴ اثر نوبافت و قدیمی در ابعاد ذرع و نیم است که قدمت برخی از این آثار به ۷۰ سال می‌رسد.

نقیب ادامه داد: آثار این گالری حاصل دست بافته‌های هنرمندان شهرهایی چون اصفهان، قم، مشهد، ورامین، ملایر، طارم و تبریز است که در مترو تهران به نمایش گذاشته شده است.

آیین افتتاح موزه فرش دستباف با حضور انارکی شهردار منطقه ۱۲، سیجانی رئیس اداره صمت استان تهران، میرزایی معاون اداره صمت استان تهران، رستگار رئیس اتاق اصناف شهر تهران، اعلا نور توکل رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف تهران، سپهرزاد رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف تهران و زارع رئیس مرکز ملی فرش ایران در گذرگاه فرهنگی ایستگاه مترو خیام برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha