۷۷۱ نفر کار بازرسی بر انتخابات استان ایلام را بر عهده دارند

ایلام - ایرنا - رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه ۷۷۱ نفر کار بازرسی بر انتخابات استان ایلام را بر عهده دارند، گفت: با تخلفات مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه انتخابات با جدیت برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، "سعید هژبری"، روز سه شنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز ایلام، با قدردانی از مردم استان برای خلق حماسه حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم با حضور خود نشان دادند که بازهم پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب بوده و مدافع ارزش‌های والای جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات و نقش مردم در سرنوشت خود و تعیین حاکمیت است، افزود: تاکنون ۳۹ انتخابات در کشور برگزار شده است و بر این اساس، مردم با حضور حداکثری در انتخابات نقش مؤثری در بدنه حاکمیت ایجاد می‌کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه درواقع جمهوری اسلامی ایران نمادی از بهترین مردم‌سالاری دینی و نماد فاخری از دموکراسی است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که انتخابات جهاد عمومی و امتحان الهی است و امروز هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود در حقیقت رأی به جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این برای کشور بسیار باارزش و بااهمیت است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد را برای انتخابات ترسیم کردند که ما وظیفه داریم این چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را اجرایی کرده و سرلوحه دستور کارها و برنامه های مسئولان اجرایی انتخابات قرار گیرد.

هژبری با اشاره به اینکه به‌طور ویژه موضوع سلامت انتخابات در دستور کار هیئت بازرسی استان قرار دارد، افزود: کنترل و بازرسی جریان انتخابات و حصول اطمینان از انجام صحیح دقیق و به‌موقع وظایف قانونی عوامل اجرایی از مهم‌ترین وظایف هیئت‌های بازرسی انتخابات در استان‌هاست.

۷۷۱ نفر کار بازرسی بر انتخابات استان ایلام را بر عهده دارند

سلامت در انتخابات موجب افزایش اعتماد عمومی مردم می‌ شود

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام بیان کرد: سلامت در انتخابات موجب افزایش اعتماد عمومی مردم می‌ شود و بر این اساس، مردم رغبت بیشتری برای حضور در پای صندوق‌های رأی پیدا می‌کنند، بنابراین وظیفه خطیری به دوش هیات بازرسی استان‌ها گذاشته شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در این دوره فرآیند تشکیل هیئت بازرسی استان ها و شروع به کار آنها از ۲ ماه زودتر نسبت‌به سال‌های گذشته شکل گرفت که به نوعی اهمیت کار این هیات ها را نشان می دهد.

هژبری بیان کرد: کسانی که در بازرسی مشارکت می‌کنند و عضو تیم بازرسی تحت هر عنوانی هستند بایستی مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرند و صلاحیت آن‌ها تأیید شود و بایستی دارای سلامت روحی، جایگاه و شخصیت موردقبول دستگاه‌های نظارتی باشند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه هیئت بازرسی استان متشکل از پنج نفر است که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به‌عنوان رئیس ومدیرکل بازرسی استانداری نیز دبیر این هیئت بوده و سه نفر عضو دیگه انتخابی هستند.

وی بیان کرد: پس‌از تشکیل هیئت استانی، این هیئت باید در شهرستان‌ها نیز مشتمل بر سه نفر تشکیل شود و در هر شهرستان هم متناسب با تعداد صندوق‌ها و شعبه‌های رأی بازرس و سربازرس هم مشخص شود.

برای هر ۱۵ تا ۲۰ شعبه اخذ رای یک سربازرس تعیین شده است

هژبری یادآور شد: ما در هر شعبه یک بازرس داریم و به ازاء هر ۱۵ تا ۲۰ شعبه رأی نیز یک سربازرس وجود دارد، تعدادی هم به‌عنوان علی‌البدل انتخاب شدند که درصورت بروز هر گونه نیاز، جایگزین افراد اصلی خواهند شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه در مجموع در استان ۷۵۹ نفربه‌عنوان هیئت بازرسی، بازرس و سربازرس برای نظارت بر بازرسی انتخابات جاری در استان تعیین شده است، گفت: ۱۲بازرس ویژه هم ازسوی وزارت کشور بایستی تعیین و به استان معرفی شوند.

وی افزود: امسال انتخاب این ۱۲ بازرس ویژه به استان واگذار شد، در طی فرایندی تا دیروز ۱۲نفر انتخاب شده و اسامی به وزارت کشور ارسال و منتظر پاسخ هستیم، بنابراین در انتخابات سال جاری ۷۷۱ نفر در مجموع مشغول کار بازرسی بر انتخابات استان هستند.

هژبری ابراز کرد: در بحث انتخابات با توجه به رسالت خطیری که برعهده داریم امسال یک سامانه موبایلی هم طراحی‌شده که بازرسین باید در قالب این سامانه نسبت‌به گزارش تخلفات احتمالی و عملکرد بازرسی های خود اقدام کنند و هم اکنون نیز در حال آموزش کاربردی این سامانه با بازرسان هستیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه دشمنان خیلی به موضوع انتخابات امسال پرداخته و تلاش آنها برای کم رنگ کردن مشارکت مردم در پای صندوق های رای است، گفت: برای‌ اینکه ما بتوانیم آموزش‌ها و تأکیدات لازم به اعضای هیئت های بازرسی شهرستان‌ها، بازرسین و سربازرسین داشته باشیم در هر شهرستان یک جلسه حضوری به منظور ابلاغ دستورالعمل های انتخابات در محل هر شهرستان تشکیل خواهد شد.

مشارکت حداکثری در انتخابات، وظیفه ای انقلاب است

وی تصریح کرد: همه ما اعم از کسانی که درگیر بازرسی انتخابات هستند، عوامل اجرایی انتخابات و همه مسئولان، جدا از وظیفه سازمانی یک وظیفه شرعی و انقلابی داریم که علاوه‌بر موضوع سلامت انتخابات که یکی از چهار راهبرد مدنظر رهبر معظم انقلاب است، در حوزه افزایش میزان مشارکت نیز تلاش کنیم.

هژبری ابراز کرد: بنابراین در جلساتی که به‌صورت حضوری در شهرستان‌ها برگزار می شود علاوه‌ بر تأکید بر موضوع اصلی بازرسی انتخابات، بر وظیفه انقلابی اجرایی کردن جهاد اکبر با موضوع اصلی جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ایجاد شور و نشاط و مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید می شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: همه اعضای هیات های بازرسی بایستی به‌عنوان یک سرباز در عرصه جهاد تبیین فعالیت کرده و در کنار وظیفه سازمانی خود، وظیفه انقلابی خود که همان جهاد تبیین و بسترسازی برای شور و نشاط انتخابات است عمل کنند.

وی افزود: مردم ایلام، مردمی ولایت‌مدار و انقلابی هستند، در راه‌پیمایی روز ۲۲ بهمن حماسه ای بزرگ خلق کردند، ان‌شاءالله در انتخابات نیز همه پای صندوق‌های رای حضور پیدا خواهند کرد.

عوامل اجرایی و بازرسان انتخابات حق جانبداری از کاندیداها را ندارند

هژبری یادآور شد: هیچکدام از بازرسین ما نبایستی جانب‌داری از کاندید یا نامزد خاصی داشته باشند، چرا که یکی از وظایف و ابعاد بسیار حائز اهمیت جایگاه بازرسی و نظارت بی‌طرف بودن در انتخابات است و موضوع بی‌طرفی بایستی در سرلوحه کار بازرسین، سر بازرسین و هیئت های بازرسی در شهرستان‌ها و مرکز استان‌ باشد و بایستی در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام تصریح کرد: بازرسان در حوزه‌ امیدآفرینی نیز باید با تعامل لازم با رئیس شعبه، نماینده فرماندار و سایر فرمانداران و دست‌اندرکاران انتخابات همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم انتخابات بسیار خوبی توأم با سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت بالا را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق رأی، امانت مردم است و هیات بازرسی انتخابات استان در واقع امانت‌دار صندوق رأی مردم خواهد بود، گفت: بازرسی انتخابات محدود به زمان معینی در فرایند انتخابات نیست، هم قبل‌ از برگزاری انتخابات، هم در روز انتخابات و هم بعد از انتخابات را شامل می شود.

هژبری با اشاره به اینکه عمده تمرکز حوزه بازرسی بر فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها در قبل‌ از انتخابات و رفتار نامزدهای انتخابات و هواداران است، افزود: مدیران هم وظایف سنگینی در انتخابات دارند که براساس ماده۷۳و ۷۵قانون انتخابات هیچ‌کدام از مدیران نمی‌توانند له یا علیه نامزدهای فعالیت داشته باشند.

با تخلفات مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه انتخابات با جدیت برخورد می شود

رییس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام تصریح کرد: تخلفات مدیران به‌طور ویژه رصد می شود، دولت وظیفه تسهیل‌گری در انتخابات دارد تا مشارکت حداکثری توأم با سلامت و امنیت و رقابت سالم را شاهد باشیم، ما در انتخابات دخالت نمی‌کنیم اما فرآیند انتخابات را به‌نحو مطلوب و صحیحی بایستی برگزار کند.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان‌ها تحت هیچ شرایطی نبایستی وارد فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص، مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

هژبری در پایان با قدردانی از حضور شکوه‌مند مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: انتظار داربم که شاهد حضور حداکثری مردم را با شور و اشتیاق در پای صندوق‌های رأی باشیم و همه مردم همه کسانی که شرایط قانونی رأی دادن را دارند بایستی ان‌شاءالله در روز ۱۱ اسفند ماه پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به نامزد اصلح رای دهند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) و دهلران(جنوب استان) است.

حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) شامل شهرستان های ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان و چوار است.

حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) نیز شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha