دستیار وزیر خارجه ویتنام: دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف تحسین‌برانگیز است

تهران- ایرنا- دستیار وزیر خارجه ویتنام با قابل تحسین دانستن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف و چشم‌انداز روشن مناسبات دوجانبه تهران- هانوی، تاکید کرد: اطمینان داریم که ملت و دولت ایران تحت زعامت خردمندانه حضرت آیت الله خامنه ای به شکوه و پیشرفت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هانوی پایتخت ویتنام، عصر دوشنبه (۳۰ بهمن) با حضور «نوئن مین وو» دستیار وزیر امور خارجه ویتنام، رئیس گروه دوستی پارلمانی، رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام و جمعی از سفرا، دیپلمات های مقیم و مقامات سیاسی و پارلمانی برگزار شد.

همچنین در این مراسم مقامات اقتصادی، نمایندگان شرکت‌های اقتصادی، مراکز دانشگاهی، پژوهشی، برخی رسانه‌ های ویتنامی و تعدادی از ایرانیان مقیم نیز حضور داشتند.

دستیار وزیر خارجه ویتنام در این مراسم دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری تحسین کرد و گفت: اطمینان دارم که ملت و دولت ایران تحت زعامت خردمندانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عالی انقلاب به پیشرفت های باشکوه خود ادامه خواهند داد.

مین وو با اشاره به گذشت ۵۰ سال از برقراری روابط دیپلماتیک، توسعه روابط دوجانبه در سال های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و دیدار مقامات عالی ۲ کشور از جمله ملاقات اخیر معاون رئیس جمهور ویتنام با همتای ایرانی را نشانه روابط دوستانه دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۲۰۲۴ فرصت‌های متنوعی برای همکاری بین دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، دیپلماسی، تجارت، علم و فناوری، گردشگری، آموزش، فرهنگ و غیره ایجاد شود و افزود: ویتنام خواهان ایجاد شرایط مساعد برای توسعه مستمر همکاری های دوجانبه در راستای منافع مشترک ۲ ملت، صلح و توسعه است.

«علی اکبر نظری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام نیز با اشاره به توسعه مثبت روابط تهران- هانوی در چند دهه گذشته و سال های اخیر، نمود بارز آن را دیدارهای متعدد مقامات مختلف ویتنامی با همتایان ایرانی دانست که مهمترین آن، سفر اخیر رئیس مجلس ویتنام به جمهوری اسلامی ایران در تابستان ۱۴۰۲ و امضاء چندین سند همکاری در حوزه های مختلف بود.

وی فضای موجود برای همکاری ۲ کشور و ۲ ملت را بسیار فراوان دانست و تاکید کرد که چنانچه از این ظرفیت ها بهره برداری شود، می توان شاهد شکوفا شدن بیش از پیش روابط دوجانبه بود.

در این مراسم، تصاویر جاذبه های فرهنگی و گردشگری، نمایشگاه آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران و نیز دستاوردهای علمی فناورانه کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفت.

شایان ذکر است که به دلیل تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی با ایام تعطیلات عید سال نو در ویتنام، روز ملی جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha