مهدوی: میانگین بالای سنی عامل برخی اتفاقات در قطر شد/ ساختار دفاعی تیم ملی متزلزل بود

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان گفت: میانگین بالای سنی عامل بروز برخی اتفاقات در تیم ملی شد و از نظر ساختار دفاعی نیز با مشکلاتی مواجه شدیم.

محمدرضا مهدوی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: در مجموع تیم بدی نبودیم ولی میانگین سنی تیم و برخی اتفاقات مانند نداشتن ریکاوری درست و مصدومیت برخی بازیکنان، این نتایج را رقم زد.

وی ادامه داد: سن و سال خیلی ملاک است و امیر قلعه‌نویی باید تغییرات اساسی در تیم ایجاد کند؛ البته کسی تصور نمی‌کرد ساختار دفاعی ما آنقدر متزلزل باشد و یا اینکه علیرضا بیرانوند دچار آن اشتباهات فردی شود و از سوی دیگر اشتباهات فردی زیادی در خط هافبک و دفاعی خودمان داشتیم. به نظرم اگر دیدارهای تدارکاتی خوبی داشتیم تا تیم محک بخورد، بهتر می‌شد. نبود مرتضی پورعلی گنجی نیز بی‌تاثیر نبود.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص نداشتن آنالیز درست از حریفان نیز توضیح داد: باید با علم روز دنیا پیش برویم و آنالیز نیز اکنون جزئی از فوتبال مدرن است؛ اما سئوال این است که آیا ما موفق شدیم پلن دوم و سوم حریفان را هم شناسایی کنیم؟ به نظرم نتایجی که ما گرفتیم روی مهارت‌های فنی بازیکنان بود. ما باید پلن دوم هم داشته باشیم تا به بن‌بست نخوریم. پلن‌های که برای آنالیز باید در اختیار امیر قلعه‌نویی قرار می‌گرفت، تمام و کمال قرار نگرفت.

مهدوی تصریح کرد: اکرم عفیف را مگر می‌شود آنالیز نکرد؟ من تنها از دقیقه ۳۵ به بعد دیدار با ژاپن، نمره قبولی می‌دهم و اگر قرار است اتفاق مهمی رخ بدهد، باید به این بازی نگاه کنیم. اگر مشکلات فردی را برطرف کنیم اتفاقات خوبی برای ما در آینده و در بازی‌های پیش‌رو رقم خواهد خورد.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص سبک بازی تیم ملی برابر قطر اظهار داشت: با احترام به نظر همه کارشناسان باید بگویم تا در اردو نباشید، نمی‌توانید نظر بدهیم. اما وقتی در بازی با قطر به بن‌بست خوردیم و در بازی مستقیم نتیجه نگرفتیم، نباید بلند بازی می‌کردیم. اگر من بودم بازیکنی را می‌آوردم که تکنیکی باشد تا قدرت از پیش رو برداشتن بازیکن حریف را داشته باشد. علی قلی‌زاده و مهدی قائدی را به میدان می‌فرستادم تا جریان بازی تغییر کند. نفرات سرزنی داشتیم که در آن شرایط می‌توانستند کمک کنند و با ارسال از جناحین این فرصت را ایجاد کنند که دروازه قطر را با خطر مواجه کنیم، البته می‌گویم این در شرایطی‌ است که ما در اردو بوده و به همه چیز آگاه باشیم ولی با این سبک بازی که توپ در هوا باشد به جایی نمی‌رسیم چرا که این کار منسوخ شده و نتیجه نمی‌دهد.

مهدوی در واکنش به حضور کی‌روش و ایجاد سیستم دفاعی در تیم ملی گفت: وقتی ساختار دفاعی کاملی توسط یک مربی بزرگ دنیا را در تیم ملی داشتیم، باید آن را حفظ می‌کردیم. ما همیشه ساختار حمله خوبی داشتیم اما اگر قرار است از جناحین ارسال داشته باشیم، باید با ٣ دفاع بازی کنیم که یکی از آنها هم به حمله اضافه شود. در این مسابقات شرایطی نبود که قلعه‌نویی تغییر اساسی بدهد. هر مربی یک برنامه و هدف مشخصی دارد، معتقدم کمک‌ها تلاش کردند اما در لحظه‌های حساس باید همکاری بیشتری می‌کردند و می‌توانستند بیشتر خودشان را نشان دهند.

وی در مورد حمایت از سرمربی ایرانی گفت: جدا از تعصب ملی اگر قرار باشد به سراغ مربیان خارجی برویم باید کسی را انتخاب کنیم که چندین رتبه بالاتر از مربیان ما باشد. من موافق کادر ایرانی هستم البته آنها باید به دانش روز فوتبال دنیا آگاه باشند و از آنها باید حمایت کنیم تا موفق شوند.

هجدهمین دوره جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در حالی با قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر به پایان رسید که شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله نیمه‌نهایی با شکست مقابل میزبان از راهیابی به فینال بازماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha