اقدامات ویژه شهرداری تهران در جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر

تهران‌بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تشریح اقدامات این سازمان در جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و انتقال آنان به یاورشهرها، گفت: شهرداری تهران تمام امکانات لازم را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کرده و منتظر اقدام نهادهای مرتبط است.

به گزارش ایرنا، احمد احمدی صدر روز سه‌شنبه همزمان با سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در جریان بازدید از غرفه ایرنا با اشاره بر تأثیر مثبت ایجاد قرارگاه های اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه اظهار کرد: وقتی که در زمستان ۱۴۰۰ قرارگاه اجتماعی شهر تهران تشکیل شد با کلونی هایی با بیش از ۸۵۰ معتاد متجاهر که اغلب به سلاح های گرم و سرد مسلح بودند رو به رو بودیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مکان هایی که در آن با مشکل جدی معتادان متجاهر رو به رو بودیم، دره فرحزاد بود که بخشی از آن به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود و حتی در آن غاری درست شده بود که به مدت ۸ سال در آن سکونت داشتند و جمع آوری آن ها مستلزم اقدامات ویژه و همت عظیمی بود که خوشبختانه ما توانستیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته و با انتقال درصد بالایی از این جمعیت آسیب دیده به مراکز یاورشهر، آرامش را به محلات بازگرداندیم.

احمدی صدر عنوان کرد: این جمع آوری و انتقال، تأثیرات مثبتی به همره داشته است و مکان هایی که اکثرا مبدا و منشا پخش مواد مخدر در شهر بودند مانند شوش و دره فرحزاد، با ایجاد ۹ یاور شهر در نقاط مختلف پایتخت، با کاهش چشمگیری از این موارد رو به رو شده اند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ مواد مخدر جرم اول شهر تهران بود اما امروز شاهدیم که با جمع آوری معتادان متجاهر و انتقال آنان به یاورشهرها، این معظل اجتماعی حتی جزو ۱۰ جرم اول هم نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha