وضعیت زندانیان پاکستانی در خارج؛ حبس بیش از ۱۲ هزار نفر در عربستان

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان اعلام کرد که بیش از ۲۳ هزار نفر از اتباع این کشور در کشورهای مختلف از جمله ایران به دلیل ارتکاب جرائم مختلف زندانی هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا از مجلس سنای پاکستان، نشست کمیته حقوق بشر پارلمان پاکستان امروز با حضور مقامات ارشد وزارت امور خارجه این کشور در اسلام‌آباد برگزار شد.

مسوولان پاکستانی به اطلاع اعضای کمیته حقوق بشر مجلس سنای این کشور رساندند که ۲۳ هزار و ۴۵۶ تبعه پاکستانی در زندان‌های ۷۲ کشور بسر می‌برند که بیشترین تعداد آنها در عربستان و امارات زندانی هستند.

براساس آمار رسمی وزارت امور خارجه پاکستان، ۱۲ هزار و ۱۵۶ نفر در عربستان سعودی و ۵ هزار و ۲۹۲ نفر در زندان‌های امارات متحده عربی به دلیل ارتکاب جرائمی مانند قاچاق یا حمل مواد مخدر، قتل، سرقت، نقض قوانین مهاجرت، امنیتی و تخلفات مالی بسر می‌برند.

همچنین اعلام شد که یکصد پاکستانی به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر، قتل، اختلاس و ورود غیرقانونی به کشور در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. از این میان ۶۲ زندانی محکوم شده و محاکمه ۳۸ نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین افزود که ۷۰۶ تبعه این کشور در هند، ۴۴ نفر در آمریکا، ۸۸ در افغانستان، ۴۰۰ نفر در چین و ۸۱۱ پاکستانی در یونان زندانی هستند.

در جریان سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به پاکستان در اواسط مردادماه امسال، حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که وی با همتای پاکستانی خود به این اتفاق نظر رسید که در سریع ترین زمان ممکن مجرمان و متهمان دو کشور با یکدیگر تبادل شوند و لنج‌های توقیف شده ماهی‌گیران ایرانی نیز آزاد شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha