بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌ها به روایت مردم

تهران- ایرنا- بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از توقفی ۶ ساله در مصلای تهران درحال برگزاری است که بازدیدکنندگان آن‌ را محفلی برای تعامل رسانه ای می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه تخصصی مطبوعات پس از ۶ سال توقف و باتوجه به رسالت اصلی رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان در مصلی تهران فردا چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد.

مسئولان و فعالان رسانه‌ای، روابط عمومی‌های دستگاههای اجرایی و خصوصی، دانشجویان، کارشناسان و اساتید حوزه ارتباطات و همچنینی مسئولان مخاطبان اصلی این نمایشگاه هستند. هرچند اقشار مختلف مردم هم به فراخور توجه و علاقه شان به حوزه خبر و رسانه از دیگر مهمانان نمایشگاه بیست و چهارم به شمار می روند.

خبرنگار ایرنا در سومین روز این نمایشگاه با برخی از فعالان رسانه ای و مهمانان نمایشگاه گفت و گو کرد تا نظر آنان را درباره نمایشگاه امسال جویا شود.

پانا از جمله رسانه های شرکت کنندگان در این نمایشگاه است که سردبیر آن معتقد است برای ایجاد شور بیشتر در نمایشگاه مطبوعات نیاز است حمایت دولتی از رسانه‌ها بیشتر شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات به روایت مردم

وی یکی از دلایل حضور نیافتن برخی رسانه‌ها را هزینه بالای آن برای رسانه‌ها می‌داند؛ وی همچنین از کمبود مشارکت مردمی سخن گفت و دلیل آن را چنین بیان کرد: رسانه‌ها با وجود اینکه یکی از اصلی ترین ارکان موثر در ارتباط میان مردم و مسئولان هنوز نتوانسته‌اند به مطالبات مردم پاسخ دهند.

به گفته وی، برای حل این موضوع باید دو اتفاق صورت بگیرد اول اینکه رسانه‌ها بیشتر به دغدغه های مردم بپردازند و دوم آنکه دولت از رسانه‌ها حمایت کند.

یکی از خبرنگاران روزنامه جام جم با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری آن با انتخابات مجلس گفت : بسیاری از رسانه‌های فعال در شهرستان ‌ها به دلیل اینکه خود را برای فضای انتخابات و تبلیغات انتخاباتی آماده می‌کردند، نتوانستند حضور پررنگ و قوی در نمایشگاه داشته باشند.

وی خواستار حمایت از رسانه‌های استانی شد تا آنان هم بتوانند با حضور در نمایشگاه‌های ملی سطح کیفی خود را ارتقا دهند.

همچنین گروهی از دانش آموزان بازیدکننده با تحسین فضای ابتکاری و خلاقانه نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفتند: این نمایشگاه فضای مناسبی برای آشنایی مردم با رسانه‌های نوظهور و تخصصی است.

دیگر بازدید کنندگان هم بر این باورند که برپایی چنین رویدادی برای افزایش سواد رسانه ای مردم لازم است تا در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات بتوان بین خبر درست و «فیک نیوز» ها تمایز قائل شد.

یکی از این بازدیدکنندگان معتقد بود که تنها بخش قابل کاربرد برای عامه مردم نشست‌های جمعی است که اطلاعات جدید و مورد نیاز مخاطب درباره حوزه رسانه ارایه می‌کند و اغلب رسانه ها سعی کرده اند فضای تعاملی بین اهالی مطبوعات و خبرگزاری ها از سویی و نیز مسئولان از سوی دیگر ایجاد کنند.

بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات به روایت مردم

یکی از خبرنگاران ایمنا در این راستا افزود: اولین سال حضورم در چنین نمایشگاهی بود و معتقدم که فضای مناسبی برای تعامل رسانه ها و آشنایی بیشتر افراد اهل رسانه با یکدیگر فراهم شده است و فرصت مناسبی است که افراد تازه کار سواد رسانه ای خود را گسترش دهند.

یکی از بخش های نمایشگاه رسانه های ایران، به پایگاه های خبری وابسته به دستگاههای اجرایی اختصاص دارد که تلاش کرده اند از فرصت پیش آمده در نمایشگاه برای ارایه خدمات خود به مردم بهره ببرند.

وزارت بهداشت یکی از این نهادهاست که پایگاه خبری آن در این نمایشگاه میزبان چندین نشست است. تراب جهرمی از مسئولان این غرفه از برگزاری مجدد این نمایشگاه ابراز رضایت داشت و گفت: توقف چند ساله برگزاری نمایشگاه مطبوعات و برگزاری آن در هفته های پایانی سال سبب شد تا استقبال از آن نیز به نسبت گذشته کمتر باشد اما همین که پس از ۶ سال بار دیگر چنین نمایشگاهی برای اهالی رسانه برگزار شد، جای قدردانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه در سال های آینده نیز استمرار یابد.

جهرمی درباره میزان و نوع مطالبات دستگاههای اجرایی از رسانه ها اظهار داشت: بسیاری از رسانه های حوزه سلامت با وزارت بهداشت همراهند و در روند اطلاع رسانی این وزارتخانه را یاری می رسانند اما توقع ما این است دیگر رسانه های غیر تخصصی نیز در انتشار اخبار مربوطه صحت سنجی لازم را انجام داده و از انتشار اخبار کذب جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت درباره انتشار بسیاری از اخبار کذب از سوی رسانه ها درباره آمارها و اعداد و ارقام مطالبه گر شده و بر این باور است که رسانه ها منبع جمع آوری اطلاعات را از روابط عمومی آن سازمان دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha