۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85393266
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار عمار حکیم و السیسی با محوریت جنگ غزه و روابط دوجانبه

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای عصر امروز (سه‌شنبه) از دیدار و رایزنی رهبر جریان حکمت ملی عراق با رئیس جمهوری مصر در شهر قاهره پیرامون تحولات منطقه و روابط میان بغداد و قاهره خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در سفر به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

«احمد فهمی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در این باره اعلام کرد که رئیس جمهوری مصر در این دیدار بر حمایت قاطع از عراق و حمایت این کشور از همه تلاش‌های بغداد در جهت ارتقای امنیت، ثبات و توسعه در منطقه تاکید کرد.

فهمی افزود: در این دیدار به وضعیت پرتنش منطقه و جنگ در نوار غزه پرداخته شد و تلاش‌های فشرده مصر برای برقراری آتش‌بس و تهیه کمک‌های بشردوستانه به مقدار کافی برای کاهش درد و رنج عظیم انسانی در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جریان این دیدار، عمار حکیم نیز بر استحکام و عمق روابط تاریخی ۲ کشور و محوریت نقش مصر در حفظ امنیت و ثبات اعراب تاکید کرد.

حکیم و السیسی همچنین بر لزوم انجام وظایف جامعه بین‌المللی در حفاظت از غیرنظامیان، برقراری آتش‌بس و همچنین ضرورت حل و فصل همه جانبه و عادلانه مساله فلسطین تاکید کردند و نسبت به خطر ادامه تشدید تنش‌ها و پیامدهای آن برای ثبات منطقه هشدار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha