متقاضیان هفت هزار واحد مسکونی در کهگیلویه وبویراحمد به بانک معرفی شدند

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال متقاضیان هفت هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شدند که از بانک ها انتظار می رود پرداخت تسهیلات مسکن را تسریع دهند.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا اظهار کرد: یکی از نهادهای خدمات رسان و درگیر کار مردم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و روزانه افراد زیادی در خصوص وضعیت طرح هادی، تملک اراضی، تغییر کاربری، نوع قیمت گذاری و تسهیلات ساخت مسکن به این اداره کل مراجعه می کنند که رسیدگی به درخواست های مردم در اولویت است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات برای ساخت طبقه های دوم و سوم مسکن افراد متقاضی، افزود: تسهیلات در این زمینه به متقاضی پرداخت شده اما بنیاد مسکن با ساخت واحدهای دوم و سوم مخالفت کرده که کارشناسان رسمی نظام مهندسی باید در این زمینه تایید کنند که ساختمان تاب آوری ساخت طبقات بیشتری را دارد یا باید مقاوم سازی صورت گیرد.

روستا بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و امسال بیش از هفت هزار واحد معرفی شدند که از بانک ها می خواهیم پرداخت تسهیلات مسکن را تسریع دهند زیرا که تاخیر در عدم پرداخت به موقع تسهیلات کارآیی لازم را با توجه به بالا رفتن هزینه ها از دست می دهد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از افراد زمینی خارج از محدوده طرح هادی دارند یا خارج از این محدوده اقدام به ساخت خانه کردند و خواستار دریافت آب و برق و سایر خدمات هستند تا زمانی که در طرح الحاق و طرح هادی بازنگری نشود قانون اجازه خدمات رسانی را نمی دهد.

وی با بیان اینکه پیگیر بازنگری طرح هادی روستایی و ارائه خدمات به افراد متقاضی در این مناطق هستیم، اضافه کرد: سرانه ها در اراضی چند هکتاری که به طرح هادی الحاق می شود رعایت شود.

روستا با اشاره به اینکه گره کشایی و رفع مشکلات مردم در دستور کار مدیران و مسئولان قرار دارد، گفت: برخی از بانک ها پرداخت وام مسکن به متقاضیان را به بعد از ایام عید موکول کردند که قابل قبول نیست.

روستا تاکید کرد: ۳۰ روز تا سال جدید مانده است و به همراه تعطیلات نوروز یعنی فرد متقاضی باید ۵۰ روز برای دریافت تسهیلات صبر کند که توجیه ندارد و بانک هایی که تسهیلات در اختیار دارند روند پرداخت وام را تسریع کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha