۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85394069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی "سرود آفرینش" کانون ارسال شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: ۳۲ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی "سرود آفرینش" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارسال شد.

به گزارش ایرنا داریوش آقاسی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار دومین مهرواره "سرود آفرینش" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز بیان کرد: از این تعداد آثار جشنواره ۱۴ گروه سرود در بخش کانونی و آزاد از ۱۰ شهر استان حضور دارند که ۲ گروه به عنوان نماینده استان به مرحله کشوری راه خواند یافت.

وی ادامه داد: در جامعه‌ امروز از سرود می‌توان به عنوان تسریع کننده در شکل‌گیری جریان فرهنگی استفاده کرد؛ همانطور که با شنیدن سرود خمینی ای امام... لحظه ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد در ذهن تداعی می‌شود، تاثیرگذاری و ماندگاری سرود را قوت خواهد بخشید.

آقاسی سرود را از بعد اجتماعی و تمرین زندگی نیز مهم دانست و گفت: در گروه سرود بین اعضا باید همدلی و تابعیت از گروه وجود داشته باشد همان‌طور که در بحث حاضر امروز جامعه، مردم باید نسبت به سرنوشت خود دخیل باشند و با شرکت در انتخابات، خود نماینده اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: سرود گروه عام و خاص جامعه را درگیر می‌کند و از این‌جهت می‌توان به عنوان تغییردهنده گفتمان در جامعه آن‌هم به زبان هنر از آن یاد کرد.

بر اساس این گزارش در نوبت اول، گروه‌های سرود زاهرائیون از اهواز، باران همدلی از اهواز، المهدیون خوزستان از اهواز، بنات الحیدر از اهواز، خادم الزهرا از کارون، برای روی صحن به اجرای سرود پرداختند.

همچنین در نوبت دوم، گروه‌های سرود دختران فاطمی از ملاثانی، بنات الکرخه از حمیدیه، منتظران ظهور از سوسنگرد، صدای کربلا از شوش، فرزندان سلیمانی از شوش، همایون اندیمشک از گتوند، ثقلین از گتوند، دختران آفتاب از امیدیه و ضحی از هندیجان، هنرنمایی خواهند کرد.

گفتنی است اجرای گروه‌های سرود دومین مهرواره «سرود آفرینش» در فضای مجازی شاد کانون به آدرس https://shad.ir/kpf_khouzestan به صورت زنده در حال پخش خواهد بود.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha