نخستین اردوی راهیان نور جوانان افغانستانی از مشهد عازم مناطق جنگی دوران دفاع مقدس شد

مشهد-ایرنا- جمعی از دختران و پسران مهاجر افغانستانی مقیم خراسان رضوی همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان امروز چهارشنبه در قالب اردوی راهیان نور از مشهد به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه بدرقه این جوانان گفت: این حرکت فرهنگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق جهاد تبیین به خصوص برای قشر نوجوان و جوان صورت گرفته است.

حسین شرافتی راد افزود: این اداره کل با حمایت سازمان ملی مهاجرت برای نخستین بار در سطح کشور اردوی فرهنگی - زیارتی "راهیان نور" را برای رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال ویژه اتباع و مهاجران افغانستانی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ نخستین کاروان راهیان نور اتباع و مهاجران خارجی افغانستانی به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

نخستین اردوی راهیان نور جوانان افغانستانی از مشهد عازم مناطق جنگی دوران دفاع مقدس شد

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ،این اردوی زیارتی فرهنگی از امروز۲ اسفند آغاز می شود و پس از هفت روز با سفر به قم، جمکران و خوزستان خاتمه می یابد.

مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری دارد که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در آن میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند و البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha