شروع دوره‌های توانمندسازی توسط کانون دانشجویی سنابل در روستای "زویر ملاثانی"

اهواز-ایرنا- دوره‌های توانمندسازی تسهیل گری شده توسط کانون دانشجویی "سنابل" ویژه زنان روستای "زویر خرامزه" از توابع شهر ملاثانی با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح دوره های توانمند سازی زنان روستای زویر خرامزه که توسط کانون سنابل جهاد معاونت فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان انجام شده اظهارکرد: مدل‌های توسعه ای اجتماع محور یکی از مدل‌های موثر در زمینه توسعه مناطق مختلف بخصوص مناطق کم برخوردار است که دانشکده منابع طبیعی و علوم کشاورزی خوزستان در این زمینه گام موثری برداشته است.

عبدالحسین کلانتری ادامه داد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تاکنون در زمینه اجرای مسئولیت های اجتماعی در محیط پیرامون خود عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: این دانشگاه با استفاده از ظرفیت های دانشجویان و اساتید در کنار ظرفیت های محلی سعی کرده فعالیت‌های توسعه‌ای را در تمامی منطقه ترویج دهد که تاکنون در این زمینه بخصوص برای محرومیت زدایی موفق عمل کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این منطقه به دلیل عدم توجه در سال‌های گذشته با محرومیت‌هایی همراه بوده که ظرفیت های آن تاکنون به درستی معرفی و مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی خوزستان به عنوان یک الگو برای تمامی دانشگاه‌های کشور نقش واسط برای استفاده موثر از تمامی ظرفیت‌های مناطق کم برخوردار محسوب می شود.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد:این دانشگاه نقش آفرین‌های توسعه‌ای را گرد هم جمع کرده و در زمینه استفاده از ظرفیت های محلی و تقویت آن ها تلاش فراوانی داشته است.

کلانتری یادآور شد: این مدل توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های جامعه محلی است و هسته مرکزی انقلاب اسلامی نیز بر اساس همین مدل شکل گرفت اما پس از انقلاب اسلامی این مدل در مقطعی با انحرافاتی همراه شد که اکنون ظرفیت های مردمی برای توسعه نظام و کشور بار دیگر تقویت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha