نامزد انتخابات خبرگان رهبری: حماسه مردم ایران با حضور در انتخابات کامل می‌شود

گرگان- ایرنا- آیت‌الله «سیدعبدالهادی حسینی‌شاهرودی» یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان گلستان معتقد است حماسه مردم ایران پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور پرشور در انتخابات ۱۱ اسفند ماه کامل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طبق فراخوانی که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان منتشر کرده نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌توانند با حضور در دفتر این خبرگزاری در گرگان و گنبدکاووس، برنامه های خود را ارایه کنند.

آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی‌شاهرودی متولد سال ۱۳۲۶ در نجف و فرزند آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از مراجع تقلید و نوه آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی از مراجع تقلید عالم شیعه است.

وی نمایندگی مردم گلستان در دوره فعلی مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارد.

او در گفت‌وگو با ایرنا به سوالاتی پیرامون حوزه مسوولیت و اهمیت انتخابات به ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ویژگی نامزدها و نوع انتخاب مردم پاسخ داد.

ایرنا: مجلس خبرگان رهبری چه اهمیت و جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد؟

حسینی‌شاهرودی: رهبر معظم انقلاب از اول سال بر اهمیت انتخابات و دست کم نگرفتن آن تاکید داشتند. رسانه‌های خارجی هم به طور مستمر علیه ملت ما شعارهایی داده و نظرشان این است که حضور مردم را در انتخابات کم کنند.

چهار انتخابات با ابعاد مختلف سیاسی و عبادی در کشور ما برگزار می‌شود که اولین انتخابات مربوط به ریاست جمهوری است و بُعد سیاسی آن از سایر انتخابات بیشتر است.

انتخابات بعدی، انتخابات مجلس شورای اسلامی است که بُعد سیاسی زیادی دارد و سومین انتخابات، مربوط به انتخابات شهر و روستا است که انسان گویا با حضور در آن به دنبال رفع مشکلات خانه خود است.

چهارمین انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که اهمیت آن از بُعد عبادی بسیار بالا است.

هر رای‌ای که به صندوق ریخته می‌شود، بیعت با نظام، یک بیعت با رهبری، یک بیعت با ولایت فقیه و یک بیعت با رسول خدا (ص) است.

این حق مردم است که شناخت کافی از کسی که می‌خواهند به او رای دهند، داشته باشند، به ویژه آنجا که منتخب آنها کسی باشد که می‌خواهد مملکت را در حریم ولایت فقیه، حریم اسلام، حریم خواسته‌های رسول خدا حفظ کند.

در این شرایط اهمیت مجلس خبرگان معلوم می‌شود. امیدوارم ملت شریف ما با قصد قربت واقعی همگی در این انتخابات منظورم انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند و آرای‌شان را به صندوق بیاندازند و وظیفه خود را در این رابطه انجام دهند.

ایرنا: منتخبان مجلس رهبری، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

حسینی‌شاهرودی: مردم هنگام رای دادن باید به تقوا و دیانت فرد مورد نظرشان توجه داشته باشند. دقت کنند فرد مورد نظر آنها، چگونه گام‌هایی در راه اسلام و انقلاب بر می‌دارد و چگونه خودش را در خط پیغمبر (ص) قرار می‌دهد و در آگاهی‌اش چقدر است. چقدر می‌تواند مملکت را در خط دین و امام زمان (عج) نگه دارد، این ۲ مساله را باید مَدنظر قرار دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اگر از استان گلستان یا هر جای دیگر انتخاب شد، در اصل نماینده همه مردم است و هر برنامه‌ای که می‌ریزد و هر برنامه‌ای که انجام می‌دهد باید نظرش به جمع کشور باشد، بعضی از نمایندگان که برای مساله شهر خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند، دخالت می‌کنند، اینها مَدنظر قانون اساسی نیست، باید توجه کامل به این مساله داشته باشند.

یکی از مسائلی که امروزه مرتبط در موردش صحبت می‌شود، مساله گرانی است، بعضی تصور می‌کنند که این گرانی برای آنها است و برای روحانیت نیست، روحانیت هم در کنار مردم این گرانی را حس می‌کنند و این سختی‌های موجود را تحمل می‌کنند.

ایرنا: نماینده مجلس الان که داوطلب هستند، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند و مردم به چه خصوصیت این نامزدها رای دهند؟

حسینی‌شاهرودی: نماینده‌های مجلس شورای اسلامی که انتخاب می‌کنیم، باید از ۲ ویژگی برخوردار باشند، یک ویژگی تقوا و دیانت است که اگر نداشته باشند، ممکلت را بر باد می‌دهند، یک حقیقتی است و ما هم در انتخاب‌مان باید این مساله را دقت بکنیم.

همچنین نمایندگان باید باید کارشناس باشند، نمی‌گویم کارشناس در همه ابعاد ممکلت، اما در مسائلی مانند کشاورزی یا مثلا اقتصاد کارشناس باشد یا فرهنگ و غیره و طبق کمیسیون‌های مختلف، ولی طبیعی است که هر کس طبق تخصص خودش انتخاب شود در آن کمیسیونی که بیشتر به توان او مربوط می‌شود شرکت کند.

استان گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha