۲۶ سازه آبخیزداری در استان اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۲۶ سازه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتبار بیش از۲۰۹ میلیارد ریال در این استان افتتاح می‌شود.

محمود قلی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این طرح‌ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی و کنترل سیلاب بوده که در شهرستان‌های سرعین، کوثر، گرمی،اصلاندوز، اردبیل، خلخال، نیر و انگوت اجرا شده است.

وی افزود: با افتتاح طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در هفته منابع طبیعی استان ۹۵۰ خانوار از مزایای این طرح‌ها در ۱۶ روستای استان بهره مند خواهند شد.

قلی زاده با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها گام بلندی در راستای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری برداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود : طرح‌های یادشده با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی،تقویت آب چشمه ها و قنوات ، کاهش اثرات خشکسالی و تقویت سفره های آبهای زیر زمینی اجرایی شده‌اند.

قلی زاده ادامه داد: طرح‌های توسعه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوضه آبخیز، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مرتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرا قرار گرفته است.

وی ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیلاب و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha