جهانبخش امینی: مصوبات مجلس کنونی به سود مردم نبود

کرمانشاه - ایرنا - «جهانبخش امینی» داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه معتقد است که مصوبات مجلس کنونی به سود مردم نبود و تصویب برخی قوانین موجب تشدید مشکلات اقتصادی و نارضایتی عمومی شد.

جهانبخش امینی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه در تبیین دیدگاه ها و برنامه های خود افزود: مردم اکنون به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی دچار مشکلات زیادی در بحث معیشت شده اند از این رو مجلس آینده باید با تصویب قوانین مناسب به موضوع ورود جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس کنونی قوانین و مصوباتی در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم نداشت، افزود: متاسفانه در مدت فعالیت مجلس کنونی شاهد تصویب مصوبات و قوانین به نفع مردم نبودیم بلکه هرچه هم تصویب شده موجب افزایش فشار اقتصادی به اقشار مختلف جامعه شده است.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در کرمانشاه گفت: تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی و افزایش مالیات به ضرر مردم تمام شده است؛ همچنین در این مجلس قانون منطقه جنگی به تصویب رسید اما فقط شاغلان دستگاه‌های دولتی مشمول آن شدند و بازنشستگان از آن بهره مند نشدند که منجر به نارضایتی جامعه بازنشستگی در مناطق مرزی درگیر جنگ تحمیلی شد.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه تاکید کرد که این قوانین در مجلس آینده حتما باید اصلاح و بازنگری شود و در تصویب قوانین و مصوبات نیز به اقتصاد کشور و معیشت مردم توجه جدی شود و قشرهایی مانند بازنشستگان نیز به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرند.

امینی بر قانون تثبیت قیمت ها و کاهش نرخ تورم نیز به عنوان یکی از نیازهای کنونی کشور اشاره کرد و افزود: در مجلس آینده باید این موضوع به صورت جدی در اولویت قرار گیرد چرا که افزایش قیمت ها و افزایش نرخ تورم آرامش روحی و روانی مردم را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

وی تصریح کرد که مجلس آینده باید با تصویب قوانینی به نفع مردم و کشور ریل گذاری لازم را برای اجرا و برنامه ریزی دولت و قوه مجریه فراهم کند و نمایندگان تلاش کنند فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم کاهش یابد و جامعه به آرامش برسد.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه تصریح کرد: مجلس آینده باید یکی از اولویت‌های اصلی خود را رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور قرار دهد.

توسعه کرمانشاه نیازمند همدلی نمایندگان مجلس و مسوولان اجرایی است

جهانبخش امینی معتقد است که استان کرمانشاه برای رسیدن به شاخص‌های توسعه نیازمند اتحاد، همگرایی و همدلی بین نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری و مسوولان اجرایی است.

وی گفت: توسعه نیافتگی استان کرمانشاه به دلیل استفاده نکردن از بودجه ملی است و متاسفانه هنوز یاد نگرفتیم و بلد نیستیم از این ظرفیت مهم که دیگر استانها از آن استفاده کرده اند ، بهره ببریم که به آفتی در کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تلاش و همدلی را موجب توسعه استان کرمانشاه دانست و گفت برای رسیدن به توسعه باید همه افراد صاحب منصب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گرفته تا امام جمعه، استاندار و یا سایر مسوولان با هم متحد و همدل باشند و از امکانات، تسهیلات و ظرفیت‌های موجود برای توسعه استان استفاده کنند.

استان‌های مرزی و محروم بیشتر حمایت شوند

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به معضل بیکاری در برخی استانهای کشور از جمله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مجلس آینده باید برای این معضل نیز با برنامه عمل کند و برای استانهای مرزی، محروم و دارای نرخ بیکاری امتیازاتی قائل شود و زمینه ها و بسترهای سرمایه گذاری را در این مناطق فراهم کند.

امینی ایجاد اشتغال را یکی از نیازهای کنونی استان کرمانشاه دانست و گفت: با جذب سرمایه گذاری می‌توان به رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال کمک کرد به شرطی که مسوولان از سرمایه گذاران حمایت و بسترهای آن را نیز مهیا کنند.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به تسهیل سرمایه گذاری در استانهای مرزی و محروم نیز اشاره کرد و آن را یکی از ضروریات در راستای ارتقای شاخص های توسعه دانست و تصریح کرد: در مجلس آینده باید مصوباتی از جمله کاهش سود بانکی، معافیت‌ مالیاتی و مشوق هایی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

وی همچنین با اشاره به تجربه حضور خود در ۲ دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این ۲ دوره در راستای توسعه مراکز علمی و دانشگاهی استان کرمانشاه تلاش کردیم و موفق شدیم چندین دانشکده حوزه پزشکی و داروسازی و دانشگاه صنعتی را راه اندازی کنیم و امروز دانشجویان زیادی با حضور اساتیدی برجسته در این دانشگاه ها مشغول علم آموزی هستند.

امینی بر مشارکت آگاهانه مردم در پای صندوق های رای در روز ۱۱ اسفندماه اشاره و اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شاهد حضور کاندیداهایی با سلایق گوناگون هستیم و باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به مشارکت گسترده مردم از همه اقشار مردم می خواهم که حضور پرشوری در روز انتخابات داشته باشند.

وی از مردم خواست در این دوره از انتخابات با انتخاب کاندیدای اصلح به تشکیل مجلس قوی، توانمند، باسواد و با اندیشه که با تفاهم و همدلی در راستای رفع مشکلات اساسی مردم و کشور از جمله بیکاری و معیشت قدم بردارند.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در معرفی خود نیز گفت: متولد سال ۱۳۴۳ کرمانشاه، پزشک عمومی و جانباز ۴۰ درصد هستم و در دوره های هفتم و هشتم نماینده مردم حوزه انتخابیه کرمانشاه بودم و از تجربه قانون گذاری و کار اجرایی برخوردارم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha