جزییات مهار آتش‌ در یک خرازی کرمان/تیم تخصصی، نوجوان را از میان دود نجات داد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تشریح ابعاد حادثه آتش‌سوزی گسترده انبار یک مغازه خرازی، اسباب بازی و نوشت افزار واقع در خیابان امام این شهر گفت: باوجود آتش وسیع، آتش‌نشانان مانع سرایت از انبار به داخل مغازه و واحدهای اطراف شدند و با اقدامات تخصصی، یک نوجوان گرفتار را نیز از میان دود و آتش نجات دادند.

به گزارش ایرنا این حادثه بعدازظهر امروز(شنبه) حوالی کوچه شماره ۱۸ خیابان امام که از کانون های مهم واحدهای صنفی و تجاری شهر کرمان به شمار می رود رخ داد که در نتیجه آن یک نوجوان به علت شدت مصدومیت ناشی از استنشاق گاز جان خود را از دست داد اما نوجوان دیگر توسط تیم جست و جو و نجات آتش نشانی نجات پیدا کرد.

ابراهیم بابایی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرمان در تشریح ابعاد این حادثه توضیح داد: آتش نشانان پس از کسب اطلاع از حادثه از پنج ایستگاه به محل رسیدند و ضمن تخلیه هشت نفر از افراد در محل حادثه، ایمن سازی محیط را انجام دادند؛ این آتش نشانان از ۲ منظر به طور همزمان کار را پیش بردند که نخست نجات ۲ فرد گرفتار داخل انبار توسط گروه نجات با تجهیزات کامل و دوم، جلوگیری از سرایت آتش و خاموش کردن آن بود.

جزییات مهار آتش‌ در یک خرازی کرمان/تیم تخصصی، نوجوان را از میان دود نجات داد
ابراهیم بابایی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرمان

وی با بیان اینکه ۲۶ نفر شامل آتش نشان و مدیران ایستگاه و نیز سازمان مرکزی آتش نشانی در این حادثه حضور میدانی داشتند و به مهار آن کمک کردند گفت: انبار در انتهای مغازه قرار داشته و درحالی که ۲ نوجوان داخل آن بوده اند، دچار آتش سوزی می شود؛ در این زمان پس از آنکه موضوع به آتش نشانی اعلام می شود، خودروهای آتش نشانی با فوریت به محل می رسند به طوری که با شروع اقدامات اولیه، آتش امکان سرایت به مغازه نیز به طور کامل پیدا نمی کند و مغازه های اطراف نیز آسیب ندیده اند که نشان از سرعت عمل آتش نشانی و اقدامات تخصصی و مناسب آنان دارد.

بابایی با بیان اینکه ردیابی و یافتن ۲ فرد گرفتار در داخل آتش در انبار، وقت و انرژی زیادی از آتش نشانان گرفت اظهارداشت: آتش نشانان یکی از این افراد را با سطح هوشیاری بسیار پایین در سرویس بهداشتی واقع در انبار پیدا کردند و تحویل ماموران اورژانس دادند که باوجود تلاش های عوامل اورژانس، این فرد به دلیل استنشاق زیاد گازهای سمی با وجود عملیات احیا، جان خود را از دست داده بود.

گزارش خبرنگار ایرنا را از محل آتش سوزی در فیلم زیر مشاهده کنید:

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرمان ادامه داد: اما فرد دیگری در جریان مهار آتش توسط آتش نشانان پیدا و تحویل ماموران اورژانس شد که به موقع نجات یافت و در سلامت است.

آتش نشانان خوش درخشیدند

بابایی با بیان نوع این عملیات که آتش با تلاش آتش نشانان به اطراف انبار سرایت نکرد گفت: درواقع آتش نشانان در این عملیات خوش درخشیدند و ضمن نجات جان یک نوجوان، کمک کردند که دامنه های آتش آسیب های بیشتری ایجاد نکند که جای تشکر از آنان دارد.

وی با بیان اینکه عوامل راهنمایی و رانندگی نیز با کنترل تردد در محدوده حادثه کمک کردند گفت: کار لکه گیری نهایی در محل آتش سوزی پس از مهار آتش در دستور کار قرار گرفته و علت یابی چرایی آتش سوزی نیز با اقدامات تخصصی در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha