۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85397062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فشارهای صهیونیست‌ها فعالیت آنروا در غزه را تقریبا غیرممکن کرد

تهران – ایرنا – آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطین (آنروا) تأکید کرد: فشارهای رژیم صهیونیستی باعث شده است فعالیت این آژانس در نوار غزه تقریبا غیرممکن شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه فلسطین الیوم، آنروا اعلام کرد: غیرفعال شدن آنروا به منزله متوقف شدن فعالیت این آژانس مدافع حقوق آوارگان فلسطینی است.

این نهاد بین‌المللی تأکید کرد که کمک هایی که روزانه وارد نوار غزه می شوند برای پاسخگویی به نیازهای مردم این منطقه و آوارگان، کافی نیست.

آنروا خاطرنشان کرد: هیچ سازمان یا مؤسسه دیگر نمی تواند به مسئولیت هایی که این آژانس در نوار غزه انجام می دهد عمل نماید.

این نهاد خدمات رسان خاطرنشان کرد: بازارهای نوار غزه، خالی از کالاهای مصرفی است و هفته های تعیین کننده ای پیش روی ماست. به همین دلیل باید جایگزین هایی برای تأمین مالی آژانس بیابیم.

فیلیپ لازارینی رئیس آنروا پیشتر اعلام کرده بود که «اسرائیل» قصد دارد این سازمان را به همراه ایده حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه هایشان "نابود" کند.

وی تأکید کرده بود: در حال حاضر، ما با یک کارزار گسترده و متمرکز اسرائیل روبرو هستیم که هدف آن نابودی آنروا است.

لازارینی که از سال ۲۰۲۰ به عنوان کمیسر کل آنروا خدمت کرده، گفت که اسرائیل ظاهراً معتقد است که "در صورت برچیده شدن این سازمان امداد رسانی، وضعیت آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آنان یک بار برای همیشه حل خواهد شد."

رژیم اسرائیل مدعی شده است که ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در حمله ۷ اکتبر حماس شرکت کردند. آمریکا که بزرگترین حامی آنرواست، کمک مالی به آن را به حالت تعلیق درآورده و به دنبال سازمان های جایگزین است.

لازارینی گفت که بدون کمک آمریکا و سایر حامیان کلیدی آنروا، ۴۳۸ میلیون دلار یا بیش از نیمی از بودجه مورد انتظار امسال تامین نخواهد شد و این سازمان مجبور است که در ماه آوریل فعالیت خود را متوقف کند.

رییس این سازمان حامی فلسطین گفت که اسرائیل خواهان استعفای او نیز شده است؛ خواسته ای که به گفته او هیچ دولت دیگری در طول بحران کنونی مطرح نکرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha