۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85397074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر سیاست افراطیون هلند در جهت حمایت از اوکراین

تهران-ایرنا- گیرت ویلدرز سیاستمدار افراطی هلند در یک تغییر جهت فاحش گفت که دولت آینده هلند به حمایت خود از اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از رویترز، گیرت ویلدرز، سیاستمدار افراطی هلند بر خلاف اظهارت قبلی‌اش در مورد حمایت از اوکراین گفت که با ارسال سلاح توسط کشورش موافق است.

ویلدرز که پس از پیروزی حزب ملی‌گرای PVV در انتخابات نوامبر، قصد رهبری یک دولت جدید را دارد، برای ماه‌ها استدلال کرده است که هلند باید تحویل سلاح به اوکراین را متوقف کند، زیرا برای دفاع از خود به این سلاح‌ها نیاز دارد.

هلند به عنوان یکی از حامیان اصلی اوکراین بوده و پیش‌بینی می‌شود که کمک‌های نظامی‌اش از این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ از ۴.۵ میلیارد یورو عبور کند.

مقاومت ویلدرز در برابر کمک‌های نظامی بیشتر یکی از موانعی بود که او را از تشکیل یک دولت ائتلافی در سه ماه پس از پیروزی در انتخابات باز داشته است.

وی طی پیامی در شبکه ایکس گفت که حزبش با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافق است و مایل است درباره نوع کمک‌ها گفت وگو کند.

شرکای احتمالی ویلدرز در ائتلاف حاکم روز جمعه در یک بیانیه مشترک اعلام کرده بودند که همچنان می‌خواهند به حمایت اقتصادی، سیاسی و نظامی از اوکراین ادامه دهند.

مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند پیشتر طی پیامی ویدیویی حمایت کشورش از اوکراین را اعلام کرده بود.

روته که نامزدی او برای دبیرکلی ناتو این هفته مورد حمایت ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان قرار گرفت، خطاب به مقامات اوکراین گفت که تا هر جا که ممکن است از اوکراین حمایت خواهد کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha