نامزد انتخابات مجلس: مبنای قوانین باید تنش‌زدا و ثبات دهنده اقتصادی باشد

ایلام - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام با بیان اینکه راه شکل گیری مجلس قوی مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است، گفت: مجموعه قوانین و مقررات در راستای تنش‌زدایی و ایجاد ثبات باشند تا آینده کشور به شکل مثبت جلوه کند.

به گزارش ایرنا، "حشمت الله عسگری" روز شنبه با حضور در ایرنا مرکز ایلام، با اشاره به اجرای ۶ برنامه توسعه در کشور، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از برنامه‌های پنج ساله توسعه ما به شکل کامل اجرا نشده است و به طور متوسط زیر ۳۰ درصد از برنامه‌های ما به صورت کمی محقق شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام گفت: با نگاه پیش برنده لازم است تحرک بیشتری در کشور داشته باشیم.

عسگری بیان کرد: برنامه پنجم توسعه به صراحت به قانون اتصال همه مراکز استان‌های کشور به شبکه ریلی اشاره دارد، ابراز کرد: بابت عدم اجرای این قانون هیچ شخصی در کشور پاسخگو نبوده است، بسیاری از این قوانین و مقررات، در کشور اجرا نشده است و سلیقه‌ای از کنار آنها عبور شده که برای اجرای این قوانین، نظام پاسخگویی می‌خواهد و این پاسخگویی و مطالبه گری، باید از سمت مجلس شورای اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مسائل ما از ۴۵ سال پیش تا کنون بیشتر حمل شده اند تا حل، افزود: گرفتاری‌ها ما امروز به گونه‌ای است که مردم گلایه دارند و بخشی از این گلایه‌های مردم به حق است، مسئله امروز ما ثبات است، مسئله ما نظام به هم ریخته نقض قانون و نقص قانون است که کشور از این دو مقوله رنج می‌برد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام گفت: ما در بسیاری از قوانین نقص داریم و نیاز است قوانین جدیدی است وضع شود، در بخشی دیگ، نقض قانون داریم، در بسیاری از قوانین که در مجلس داریم که انبوهی از قوانین ضد و نقیض را شامل می شود، تولیدکنندگان، بازاریان و صنعتگران را عذاب می دهد.

عسگری با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف قوانینی داریم که به شکل کامل اجرا نشده است، افزود: مجموعه قوانین و مقررات ما باید در راستای تنش زدایی و ایجاد ثبات باشد و کمک کنند که آینده کشور به شکل مثبت جلوه کند تا نتیجه آن امیدآفرینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تحلیل هایی که ما داشتم استان ایلام ظرفیت تامین معاش حداقل ۱۸ میلیون نفر را دارد، ابراز کرد: این تامین معاش یک پتانسل است و باید به فعلیت برسد که مستلزم یک دقت نظر است.

جهتگیری قوانین باید به سوی تنش‌زدایی و ایجاد ثبات اقتصادی باشد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام ابراز کرد: مهم ترین مسئله ای که در استان وجود دارد این است که نگاه مبتنی بر برنامه نیست و توسعه در استان سلیقه ای انجام می شود.

وی بیان کرد: نگاه ما به توسعه استان باید نگاه برنامه ای باشد، نکته بعدی، واگرایی‌هایی که در جامعه مدیریتی استان وجود دارد، بین بدنه اجرایی استان و بدنه فکری استان که جامعه دانشگاهی و نخبگان هستند و بین نمایندگان هیچ وقت نتوانسته‌ایم یک وحدت و همکاری ایجاد کنیم و بر سر مسائل توسعه‌ای استان اتفاق نظر داشته باشیم.

عسگری با با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان استان در مجلس تعداد کمی است و و توان اینکه بتوانند در سطح کشور ایفای نقش کنند نداشته اند، افزود: کشاورزی ما کشاورزی اقتصادی نیست، یک کشاورزی معیشتی و امرار معاش است که باید با آبی کردن مزارع و بهره وروی به کشاروزی اقتصادی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ۴۲۳ کیلیومتر مرز داریم از این مرز به شکل حداقلی استفاده می کنیم، یک مرز خروجی داریم و بخش عمده ای از کالایی که از این مرز صادر می شود و منافع آن به استان بر نمی گردد،با گشایش گذرگاه های جدید باید هم ارتباط تجاری با عراق و هم از ظرفیت اشتغالی که ایجاد می کند استفاده شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام افزود: هر مرز و بازارچه در حدود ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند حتما باید در استان سه گذرگاه رسمی با کشور عراق داشته باشیم که در ایام اربعین و هم پذیرای زوار بیشتری باشیم و هم تعطیلی در تجارت در ایام اربعین نداشته باشیم.

عسگری گفت: برای منطقه آزاد مهران زحمات زیادی کشیده شده است، همه ارکان نظام برای آن زحمت کشیده‌اند و این کار باید با سرعت انجام شود که می تواند ظرفیت های استان را به ظرفیت های کشوری وصل کند و پای سرمایه گذاران به استان باز شود.

وی بیان کرد: در حوزه نفت و گاز خوراک قابل توجهی در استان وجود دارد، هرچه از صنایع پایین دست و بالادست نفت و گاز در استان ایجاد شود، پتانسل نفت و گاز افزایش پیدا می کند.

جهتگیری قوانین باید به سوی تنش‌زدایی و ایجاد ثبات اقتصادی باشد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام یادآور شد: گرفتاری در حوزه فرهنگی بیشتر است، چرا که زیرساخت ما همان زیرساخت های قدیمی است، ما برای حضور و مانور جوانان باید برنامه داشته باشیم، برج هنر باید فرجام پیدا کند.

عسگری با اشاره به اینکه سهم استان از منابع مالی و بودجه ای کشور پایین است، افزود: سهم استان از منابع سپرده ای و تسهیلات بانکی پایین است، و مسئله استان بعد از نبود نگاه برنامه ای، مساله تامین مالی است، تامین مالی مستلزم یک تجربه کافی است.

وی بیان کرد: علی رغم همه مشکلاتی که در کشور داریم، گلایه هایی که بر سر مسائل اقتصادی وجود دارد اما راه حل این مسئله پای صندوق های رای نیامدن نیست، مسئله ای که با آن مواجه هستیم این است که مجلس قوی داشته باشیم که این مسائل را بتواند سامان دهد و راه مجلس قوی مشارکت حداکثری است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام با تاکید بر اینکه مردم آگاهانه به شکل حداکثری پای صندوق های رای بیایند، خاطرنشان کرد: از تمام مردم شریف استان می خواهم که بی تفاوت به صندوق های رای نباشد و به افراد با کارنامه و برنامه رای دهند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران با سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha