بیشترین میزان بارندگی خراسان شمالی در عشق آباد مانه ثبت شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین بارندگی استان در ایستگاه عشق آباد شهرستان مانه به میزان ۱۲ میلیمتر ثبت شده است.

مهری هاشمی دوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این بازه زمانی در ایستگاه دهگاه بجنورد ۱۱.۱ میلی‌متر و در ایستگاه بدرانلوی بجنورد ۹.۶ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است و در سایر ایستگاه‌های نیز کمتر از این میزان بارش ثبت شد.

وی افزود: از روز شنبه سامانه بارشی در این استان آغاز شد که امروز و فردا نیز این سامانه را در استان خواهیم داشت و بعداز ظهر دوشنبه از استان خارج می شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو نسبتا پایداری در استان داریم.

کاهش ۶ تا هشت درجه دما

وی گفت: برای روز سه شنبه کاهش دمای محسوسی خواهیم داشت که حتی برای نقاط سردسیر و کوهستانی استان دمای هوا به منفی هشت درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: در ارتفاعات استان کولاک و مه پیش بینی شده است و با توجه به کاهش محسوس دما لغزندگی و کاهش دید را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: چهارشنبه هفته جاری سردترین روز و ماندگاری هوای سر را تا پایان هفته خواهیم داشت و دمای هوای کوسه تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

هشدار وقوع سیلاب

شرکت مدیریت منابع آب ایران با صدور اطلاعیه و هشدار نارنجی، نسبت به وقوع سیلاب و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها طی ۲ روز آینده در استان خراسان شمالی هشدار داده و خواستار هشیاری مردم و پرهیز از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها و مسیلها شده است.

بر اساس این اطلاعیه، رواناب، سیلابی شدن مسیلها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، رگبار باران و تگرگ و رعد و برق، بارش برف و کاهش دما در روز دوشنبه برای خراسان شمالی پیش بینی شده است.

بر این اساس، ضروری است مردم از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند.

این استان در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha