اداره‌های خور و بیابانک سه‌شنبه تعطیل و مدارس آن غیرِحضوری است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اداره‌های خور و بیابانک به‌دلیل بارش برف، برودت هوا و یخی‌زدگی، فردا (سه‌شنبه) تعطیل و مدارس این شهرستان غیر حضوری خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز نیز مدارس شهرستان‌های خوانسار و خور و بیابانک به‌دلیل بارش برف و یخبندان به‌صورت غیرحضوری بودند و مدرسه‌های شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، گلپایگان و نطنز و بخش‌های برزک، قمصر و نیاسر شهرستان کاشان با یک ساعت تاخیر آغاز به کار کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: سامانه بارشی وارد شده به استان ماهیت سرد قطبی از سمت شمال دارد و با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا همراه است.

وی با بیان اینکه در بیشتر شهرستان‌ها از جمله کاشان، فریدن، اردستان، نطنز و نایین بارش بیش از ۳۵ سانتی‌متر برف در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شده است، ادامه داد: بیشترین بارش‌ها مربوط به مناطق شرقی استان مانند اردستان، نطنز، آران و بیدگل و خوانسار و غرب استان مانند فریدونشهر، گلپایگان و چادگان بوده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اُفت دمای هوای در ۲۶ منطقه استان اصفهان، گفت: ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان‌های اصفهان با توجه به یخ‌زدگی‌های اخیر تشکیل جلسه داده و برای ۱۹ شهرستان محدودیت تردد اعلام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: یک حادثه قیچی کردن تریلی در ۲۴ ساعت گذشته در محور اردستان به اصفهان رخ داد که علت آن یخ‌زدگی جاده برفی بود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دما، بوران و برف در اتوبان شرق اصفهان، محور نطنز - کاشان و گردنه‌های «نیه» و «زنجیرگاه» موجب ایجاد ترافیک و تصادف جاده‌ای شد و توصیه می‌شود رانندگان بدون وسایل ایمنی کافی و زنجیر چرخ در جاده‌های استان تردد نکنند.

شیشه‌فروش همچنین با اشاره به ۲ مورد گاز گرفتگی در نجف‌آباد و تودشک به‌دلیل استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب به مردم توصیه کرد که در مصرف گاز صرفه‌جویی و از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امدادرسانی به ۴۲۰ دستگاه خودرو و ۷۸۰ نفر در ۴۸ ساعت گذشته در جاده‌های استان انجام شد و ۵۰۰ نفر در محور نایین - نطنز بطور اضطراری اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: نمک و شن در محورهای جاده‌ای و بزرگراه‌های اصفهان توسط تیم‌های شهرداری از شب گذشته پاشیده و مانع یخ‌زدگی معابر شد.

شیشه‌فروش افزود: چند مورد آب‌گرفتگی، پس‌زدگی فاضلاب و فرونشست زمین نیز به‌دلیل جمع شدگی آب باران در مناطق غرب اصفهان رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی در روزهای آینده با شدت و ضعف همراه باشد اما بیشترین تاثیر خود را در مناطق شمالی و جنوبی استان دارد.

وی تاکید کرد: دستور مصرف بهینه گاز به صنایع فولادی و سیمانی استان با توجه به افزایش مصرف گاز بخش خانگی در این روزها ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، فعالیت سامانه سرد بارشی که از عصر شنبه این هفته آغاز شده است تا پایان هفته جاری به‌صورت متناوب و با بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha