۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85398070
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برخی راه‌های خراسان جنوبی به دلیل بارش برف بسته شد

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محورهای سربیشه - ماهیرود، سربیشه - درمیان، درمیان - زیرکوه (زهان و قهستان) به دلیل بارش برف مسدود است.

سرهنگ علیرضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای قاین - بیرجند و قاین - سربیشه، بیرجند - زاهدان، بیرجند - مشهد که شب گذشته به دلیل بارش برف مسدود شده بود با تلاش راهداران و پلیس راه بازگشایی شده است.

وی گفت: محورهای بیرجند - اسدیه و قاین - گناباد نیز اکنون بازگشایی شده اما تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: علاوه بر این تمامی محورهای استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده بوده و در برخی جاده ها تردد فقط با زنجیر چرخ میسر است.

وی تاکید کرد: هم استانی‌ها و مسافران توجه داشته باشد که تردد در جاده های شرق استان اعم از جاده‌ای و روستایی حتما به زنجیر چرخ نیاز دارد.

سرهنگ رضایی با اشاره به تصادف جاده‌ای ۲۴ ساعت گذشته گفت: از آغاز بارندگی‌ها در استان ۱۸ فقره تصادف جرحی با ۳۳ مصدوم به ویژه در محورهای شرق استان روی داده است.

وی به مردم توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

همچنین با شدت گرفتن بارش برف و باران در خراسان جنوبی و بسته شدن برخی راه‌ها، مسافران و افراد متأثر از شرایط جوی در جاده‌های استان از سوی هلال‌ احمر اسکان اضطراری داده شدند.

با فعال شدن سامانه بارشی جدید در خراسان جنوبی از دیروز (یکشنبه) بارش برف و باران اغلب نقاط استان را فرا گرفت و دما کاهش محسوس داشته است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، ادارات، مدارس و دانشگاه های ۶ شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، زیرکوه و قاینات امروز تعطیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha