۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85398127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش الکترونیکی، پس از دوران کرونا مورد غفلت قرار گرفت

اصفهان-ایرنا- رییس دانشگاه اصفهان گفت: آموزش الکترونیکی و مزایای آن، پس از دوران همه‌گیری ویروس کرونا مورد غفلت قرار گرفت درحالیکه لازم است از تجربه‌های حاصل از آن بدرستی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، حسین هرسیج روز سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی «یادگیری و یاددهی الکترونیکی» در دانشگاه اصفهان افزود: زیرساخت‌های بسیاری برای آموزش الکترونیکی در دوران کرونا در دنیا و کشورمان ایجاد شد اما در زمان حاضر بدلایل مختلف از این فناوری به نحو شایسته استفاده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: لازم است محققان و متخصصان کشورمان، نقاط ضعف و قوت آموزش الکترونیکی در دوران کرونا و فرصت‌ها و تهدیدهای آن را بررسی کنند تا بتوان بخوبی از مزیت‌های نوآورانه و فناورانه آن در شرایط موجود بهره گرفت.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان‌اینکه انقلاب اطلاعات و ارتباطات به تحولات بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، آموزشی و پژوهشی منجر شده است، اضافه کرد: آموزش الکترونیکی نیز مرهون فناوری‌های جدید است و در دوران کرونا دانش‌آموزان، معلمان، استادان و دانشجویان از آن استفاده کردند.

هرسیج با اشاره به حذف بسیاری از محدودیت‌ها در آموزش الکترونیکی تاکید کرد: این نوع آموزش محدود به زمان یا مکان خاصی نیست، محتوای آموزشی بصورت چند رسانه‌ای در اختیار دیگران قرار می‌گیرد و از نظر هزینه نیز به صرفه است.

وی با بیان اینکه در استفاده از فناوری با مسائلی مانند شکاف دیجیتالی نیز مواجهیم، خاطرنشان کرد: برخی از افراد بدلیل پایین بودن سطح سواد دیجیتالی در دوران کرونا قادر به استفاده از ابزار الکترونیکی نبودند.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: ما به آموزش ترکیبی نیازمندیم که در آن علاوه بر مزایای آموزش سنتی از آموزش الکترونیکی نیز برخوردار شویم.
رییس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران نیز در این همایش گفت: همایش یادگیری و یاددهی الکترونیکی از حدود ۲۰ سال گذشته در کشور برگزار می شود و دستاوردها و تجربه های حاصل از آن در موقعیت‌های مختلفی مانند دوران کرونا به‌کار گرفته شد.

سیدعلی اکبر صفوی با بیان اینکه زندگی کردن بدون فناوری در دنیای امروز، معنی ندارد، افزود: امروزه تحولات فناوری انتخاب نیست بلکه الزام است.

وی با اشاره به اینکه این روزها می‌توان بخش زیادی از کارها را با گوشی‌های تلفن همراه انجام داد، تصریح کرد: با وجود این تغییرات، بخش آموزش تحولات لازم را در یکصد سال اخیر پیدا نکرده و با وجود فناوری هایی مانند گوشی همراه برخی هنوز بدنبال روش‌های سنتی هستند.

رییس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: تجربه خوبی در دوران کرونا در زمینه آموزش الکترونیکی بوجود آمد که بزرگترین سرمایه‌ای است که شاید ۱۰ سال طول می کشید تا حاصل شود.

صفوی با تاکید بر اینکه مبادا این تجربه‌ها و زیرساخت‌ها فراموش شود و به عقب برگردیم، افزود: آموزش عالی، نیازمند بازنگری و استفاده از ظرفیت‌های خوب کشور در زمینه آموزش الکترونیکی است.

به گزارش ایرنا، هفدهمین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی(ICeLeT ۲۰۲۴) امروز آغاز به کار کرد و تا دهم اسفند امسال ادامه دارد.

این همایش با هدف ترویج و توسعه یادگیری و یاددهی الکترونیکی در نهادهای آموزشی و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی و با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و «بنیاد علمی اکو» برگزار خواهد شد.

۷۷ مقاله از ۶ کشور شامل ایران، فرانسه، ایتالیا، کانادا، مالزی و اُزبکستان بمنظور ارائه در این رویداد علمی پذیرفته شده است که ۴۲ مورد بصورت سخنرانی و ۲۸ مقاله پوستر ارائه می‌شود و هفت گزارش نیز مربوط به تجربه‌های موفق یادگیری و یاددهی الکترونیکی در آموزش و پرورش، آموزش عالی و صنعت است.

«اِکو»، سازمانی بین‌دولتی مُتشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و اُزبکستان است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه با پوشش حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت است.

بنیاد علمی اکو یکی از موسسه‌های تخصصی این سازمان است که با هدف توسعه اقتصادی بر پایه ارتقای علم، فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha