بهداشت جهانی ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی به بیمارستان سبزوار هدیه کرد

سبزوار -ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سازمان بهداشت جهانی ۲ دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار اهدا کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد سالاری روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: این دستگاه ها شامل "سل کانتر فول دیف Mindray BC- ۶۲۰۰" و "اتوآنالایزر بیوشیمی Mindray BS۴۳۰" است که از محل اعتبارات پروژه بین المللی ICERP-AF بانک جهانی تامین اعتبار شده است.

وی افزود: ادوات مزبور با پیگیری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و حوزه ریاست بیمارستان حشمتیه برای آزمایشگاه این مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمانی خریداری و راه اندازی شده است.

بهداشت جهانی ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی به بیمارستان سبزوار هدیه کرد

سالاری گفت: تجهیز آزمایشگاه به این دستگاه های جدید و پیشرفته، که در انجام آزمایش های بیوشیمیایی و شمارش سلول های خونی کاربرد دارد، تاثیر مثبتی در روند تشخیصی و درمان بیماران دارد و گام مهمی در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در شهرستان سبزوار و غرب خراسان رضوی محسوب می شود.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha