تردد در آزادراه ساوه - تهران با کندی جریان دارد / جاده ساوه - بوئین‌زهرا همچنان مسدود است

ساوه - ایرنا - تردد وسائط نقلیه در آزادراه ساوه – تهران که از شب گذشته درگیر بارش برف و کولاک و تردد در آن به کندی جریان دارد و جاده ساوه – زهرا همچنان به علت شدت کولاک در گردنه هجیب در محدوده استان قزوین مسدود است.

رییس اداره راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای ساوه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راهداران این شهرستان از روز گذشته در آزادراه‌ها و جاده‌های منتهی به شهرستان حضور دارند و تا کنون علی‌رغم بارش برف و شدت کولاک و برودت هوا مانع از انسداد مسیرها شده‌اند.

رضا غفرانی اضافه کرد: هم اکنون به نسبت شب گذشته از شد کولاک در آزادراه همدان - ساوه - تهران کاسته شده اما این آزادراه شاهد بارش برف و در برخی نقاط نیز یخ‌بندان است و راهداران به‌صورت مداوم در حال نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی نقاط آزادراه ساوه - سلفچگان و جاده‌های قدیمی ساوه به تهران، همدان، سلفچگان و محور نوبران - بیات همدان نیز شاهد یخ‌بندان و لغزندگی ناشی از بارش برف است که راهداران در این مسیر نیز در حال عملیات هستند.

غفرانی گفت: راهداران پس از برف‌روبی و کاهش بارش به محورهای فرعی و روستایی برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده اعزام می‌شوند.

امدادرسانی به ۱۵۰ نفر در زرندیه

رییس اداره راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای زرندیه هم در این ارتباط گفت: جاده ساوه - بوئین‌زهرا از ساعت ۱۸ روز گذشته به علت شدت بارش برف و کولاک در گردنه هجیب در محدوده استان قزوین مسدود اعلام شده است.

حمیدرضا صادقی با اشاره به اینکه در سایر محورها نیز هم اکنون با وجود بارش برف و کولاک تردد در جریان است یادآور شد: گروه های امدادی شهرستان شب گذشته تا کنون به علت انسداد محور ساوه - بوئین زهرا به بیش از ۱۵۰ مسافر خدمات اسکان ارایه کرده اند.

به گزارش ایرنا، بارش برف و برودت هوا در استان مرکزی باعث تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه شده است.

طبق اعلام هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: سامانه بارشی که از ساعات پیش در نقاط مختلف این استان آغاز شده تا پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد بارش برف در روز دوشنبه و با شدت کمتر در ساعاتی از روز سه‌شنبه نیز در استان تداوم دارد.

این بارش ها از روز چهارشنبه، در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها، با تقویت سامانه بارشی، شدت بارش‌ها دوباره افرایش پیدا می‌کند و این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه دارد و موجب تداوم بارش برف در استان مرکزی می‌شود.

به دلیل ریزش هوای سرد، دمای هوا از امروز (یکشنبه)، روند کاهشی خواهد یافت و تا روز دوشنبه به طور محسوسی حتی در مناطق گرمسیر استان سرد خواهد شد و این هوای سرد تا اواخر هفته تداوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha