پنج‌هزار دقیقه مناظره انتخاباتی در صدا و سیما استان مرکزی ضبط شد

اراک - ایرنا - قایم مقام صدا و سیما استان مرکزی گفت: بالغ بر پنج هزار دقیقه مناظره انتخاباتی از تمام حوزه‌های انتخابیه این استان توسط این رسانه ضبط شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی فراهانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: قانون انتخابات در این دوره با تغییراتی همراه بود و اتفاقات خوبی از جمله استفاده از امکانات دولتی و صدا و سیما برای تبلیغات نامزدها، صورت گرفت.

وی بیان کرد: ۲۰۶ کانال انتخاباتی مختص حوزه‌های انتخابیه کشور از حدود چهار ماه گذشته ایجاد شده که یک ظرفیت عظیم رسانه‌ای برای فصول و مناسبت‌های مختلف است.

قایم مقام صدا و سیما استان مرکزی ادامه داد: ۶ شبکه از مجموع این کانال‌ها مختص استان مرکزی است که با عنوان‌های انتخاب ۱۸۹، انتخاب۱۹۰، انتخاب۱۹۱، انتخاب۱۹۲، انتخاب۱۹۳ و انتخاب ۱۹۴ نامگذاری شده است.

فراهانی اظهار کرد: سامانه‌ای برای دریافت فیلم‌های تبلغیاتی نامزدها ایجاد شد و ۳۷۸ نامزد تایید استان مرکزی، ۱۱۶ نفر در تبلیغات رسانه‌ای ثبت‌نام کردند که این تعداد حدود یک سوم این افراد بود.

وی گفت: تاکنون از این افراد ۷۸ فیلم تبلیغاتی دریافت شده که در جدول پخش رسانه قرار گرفته و در حال پخش از ۶ کانال انتخاباتی این استان است.

قایم مقام صدا و سیما استان مرکزی افزود: ۸۶ نفر از نامزدهای انتخاباتی مجلس در ۶ حوزه انتخابیه این استان برای شرکت در مناظرات اعلام آمادگی کردند اما ۷۱ نفر حضور یافتند.

فراهانی تصریح کرد: برای هر حوزه انتخابیه، هفت مناظره ضبط شد که در مجموع، ۴۲ مناطره اجرا و حداقل زمان هر مناظره ۱۲۰ دقیقه است.

وی در خصوص نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری در استان مرکزی گفت: سه نامزد مجلس خبرگان در این استان وجود دارد که فیلم‌های تبلیغاتی آنها ضبط شد و از ۲۵ آبان‌ماه روی آنتن شبکه آفتاب رفته و این فیلم‌ها تا پایان زمان مهلت تبلیغات از شبکه آفتاب در بخش رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

قایم مقام صدا و سیما استان مرکزی ادامه داد: علاوه بر پخش مناظرات هر حوزه انتخابیه از کانال‌های انتخاباتی، تدبیری شد تا سه مناظره با قید قرعه از هر حوزه‌ انتخابیه از شبکه آفتاب پخش شود.

فراهانی عنوان کرد: ۱۸ مناظره در مجموع از شبکه تلویزیون آفتاب و ۶ مناظره از رادیو پخش می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت تلوبیون و ایران صدا هم از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده برای نامزدهای انتخاباتی است و در راستای آن هر نامزد انتخاباتی می‌توانست ۱۰ ساعت تولید محتوا داشته باشد.

قایم مقام صدا و سیما استان مرکزی اضافه کرد: تمام مناظره‌ها در سامانه آرا تلوبیون بارگذاری می‌شود که تاکنون۲۷ مناظره بارگزاری و قابل دسترسی است.

فراهانی عنوان کرد: تمام محتواهای تصویری که ضبط شده به شکل صوت نیز در اختیار ایران صدا قرار گرفته است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و در ۶ حوزه انتخابیه هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha