نامزدهای مورد حمایت شانا در خراسان جنوبی معرفی شدند

بیرجند - ایرنا - شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) اسامی نامزدهای مورد حمایت خود در سه حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: این شورا بعد از ثبت نام قطعی داوطلبان طی اطلاعیه‌ای از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خواست که برای برخورداری از حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در سایت شانانیوز ثبت نام کنند.

حسن خسروی افزود: از مجموع ۱۱۴ نامزد تایید صلاحیت شده در استان ۵۶ نفر یعنی ۵۰ درصد نامزدها به شورای ائتلاف مراجعه یا در سایت ثبت‌نام کردند.

وی عنوان کرد: نامزدهای ثبت نام کرده برای مصاحبه دعوت شدند و ابتدا میثاق نامه‌ای را امضا کردند که در فرآیند انتخاب و حمایت شورای ائتلاف از نامزدی که احتمال رای آوری بیشتری دارد، به انتخاب شانا احترام بگذارند و به منظور حفظ وحدت در جبهه انقلاب به نفع نامزد مورد نظر و مورد حمایت شورا از ادامه رقابت انصراف داده و برای رای آوری نامزد نهایی تلاش کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی گفت: ۲۲ نامزد در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" در این سایت ثبت نام کردند که در نهایت با سیر مراحل مختلف حجت الاسلام محمد امین وحدانی‌نیا با ۲۲۹ رای، علی مولوی حقیقی با ۱۷۴ رای و سید حسن هاشمی ۱۵۷ رای، بیشترین آرا را کسب کردند و به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان معرفی شدند.

وی افزود: براساس دستورالعمل شانا از آنجایی که هیچ کدام از این نامزدها حائز دوسوم آرا نشدند لذا گزینه نهایی در استان انتخاب نشد و برای مشخص شدن گزینه نهایی اسامی هر سه نامزد به شانای مرکز ارسال شد که در این مرحله گزینه نهایی را پس از بررسی و استعلام از منابع مختلف، علی مولوی حقیقی معرفی کردند.

نامزدهای مورد حمایت شانا در خراسان جنوبی معرفی شدند

خسروی تصریح کرد: فرآیند رسیدن به گزینه نهایی شانا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مطابق دستورالعمل صورت گرفته و هیچ گونه اعمال نظر شخصی در آن نبوده است.

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه "نهبندان و سربیشه" محمدرضا رئیسون به عنوان نامزد شانا انتخاب شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه انتخابیه "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" نیز حجت الاسلام مجید نصیرایی و محمدرضا رجبی مقدم به عنوان نامزدهای شانا معرفی شدند که هر کدام رای بیاورند مورد تایید شانا خواهند بود.

وی افزود: این شورا در حوزه انتخابیه "قاینات و زیرکوه" هنوز نامزدی را معرفی نکرده است.

خسروی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: باید کاری کنیم که شور انتخابات به حدی باشد که دشمن نتواند این حضور و مشارکت را انکار کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha