تقی‌زاده: ۴ دهه است که مردم ایران خود سرنوشت‌شان را رقم می‌زنند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت حضور حداکثر مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: در حالی‌که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه هنوز نقش مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود یا محقق نشده یا در مراحل ابتدایی راه است، نظام جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که چهار دهه است دارای نظام مردم‌سالار دینی است.

به گزارش ایرنا، در ادامه دعوت جامعه ورزش و جوانان از مردم برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این که امروزه در صحنه‌های بین‌الملل مردم منبع اصلی قدرت هستند درخصوص لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: امروزه در صحنه بین‌الملل در نظام‌های سیاسی دموکراتیک بیش از قدرت نظامی و اقتصادی، این مردم هستند که منبع اصلی قدرت به شمار می‌آیند.

وی افزود: در حالی‌که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه هنوز نقش مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود یا محقق نشده یا در مراحل ابتدایی راه است، نظام جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که چهار دهه است دارای نظام مردم سالار دینی است و این مردم هستند که سرنوشت خود را رقم می‌زنند. قطعا کیفیت و کمیت حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهاد تقنینی کشور تاثیر مستقیمی بر تعاملات بین‌المللی خواهد داشت.

تقی‌زاده ادامه داد: جامعه ورزش کشور که به‌دنبال جامه‌عمل پوشاندن به شعار ایران قوی، ورزش قوی است برای داشتن مجلس قوی پای صندوقهای رأی مشارکتی حداکثری خواهند داشت. داشتن ایرانی قوی به تاثیرگذاری و افزایش ضریب نفوذ در صحنه بین‌الملل خواهد انجامید که این مهم به نفع ورزش کشور نیز خواهد بود چرا که دیپلماسی ورزشی تابعی از دیپلماسی عمومی و جهت‌گیری سیاسی یک کشور در تعاملات بین‌المللی است.

وی گفت: هرچند دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات منفی فراگیر در تلاش برای ارائه اطلاعات غلط از کشور عزیزمان هستند و بعضا برخی کشورها با این داده‌های غلط در تحلیل‌های خود دچار اشتباهات محاسباتی می‌شوند، حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو می‌تواند در بهم ریختن این محاسبات نقش بسزایی ایفا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha