آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات

قم - ایرنا - هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان زمان تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد افزایش تحرک انتخاباتی داوطلبان در همراهی مردم و نهایی‌شدن لیست جریانات سیاسی قم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با نزدیکی شدن به پایان تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست و آرایش جریان‌ها و احزاب مؤثر در قم در حال تکمیل‌شدن است و تاکنون سه جریان اصلی و اصولگرای این استان، لیست‌های نهایی خود را معرفی کرده‌اند.

شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم به‌عنوان یکی از جریان‌های مهم و مؤثر سه نامزد خود برای انتخابات پیش رو را معرفی کرده که در آن نام حسین اسلامی رییس سابق شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش از فعالان سیاسی و چهره شاخص جبهه پایداری و امین مقومی رییس سازمان نظام‌مهندسی استان قم به چشم می‌خورد. این جریان در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی و تبلیغی خود امشب جشن با عنوان " حامیان" با حضور سه چهره شاخص خود در مجموعه ورزشی حیدریان ترتیب داده و تبلیغات گسترده‌ای برای حضور مردم در آن کرده است.

آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات


همچنین جبهه نیروهای انقلاب اسلامی نیز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده کنونی قم در مجلس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حسن مالکی نژاد عضو ۲ دوره شورای اسلامی شهر قم و محمدمنان رئیسی از چهره‌های علمی در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی را به‌عنوان کاندیداهای نهایی خود معرفی کرده است.

درنهایت مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی قم به‌عنوان یک تشکل مردمی نیز در پوشش حزب " فدائیان اسلام" نیز به‌عنوان یکی دیگر از جریان‌های مؤثر در آرایش سیاسی این استان با یک اختلاف نسبت به جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قم، مجتبی ذوالنوری، محمدمنان رئیسی و مهدی سکوتی عضو سازمان نظام‌پزشکی استان قم را به‌عنوان نامزدهای نهایی خود معرفی کرده است.

آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات


اما جریانات اعتدالی قم نیز که با عنوان " مجمع پیروان امام و رهبری" شناخته می شوند، به‌رغم دیدارهایی با برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اما در نهایت بدون معرفی لیستی انتخاباتی به صدور یک بیانیه دعوت به مشارکت در انتخابات، اکتفا کردند .

در بخشی از این بیانیه آمده است : از مردم شریف می‌خواهیم با رعایت معیارهای نامزدهای اصلح که در بیان و گفتار امامین انقلاب اسلامی مکرراً مورد تصریح و تاکید قرار گرفته‌است از قبیل، برخورداری از دانش و تخصص لازم برای ایفای سمت نمایندگی، ساده‌زیستی ومردم مداری، امانت‌داری، صداقت و شفافیت، پرهیز از ریاکاری و عافیت‌طلبی، مومن، انقلابی و دارای روحیه جهادی، برخورداری از کارآمدی و کفایت و شجاعت در تصمیم‌گیری، قانون‌گرایی و انجام صحیح وظایف محولۀ نمایندگی، رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان، پیگیری مسائل و مطالبات برزمین ماندۀ مردم صبور و انقلابی قم، و با عنایت به ضرورت فوق‌العاده رعایت حق‌الناس در معرفی نامزد اصلح (که در حقیقت تضمین انجام وظیفه نمایندگی نامزد محترم در طول یک دوره چهار ساله است) از عموم همشهریان محترم و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) درخواست با رعایت جوانب مختلف، به شناسایی نامزدهای اصلح اقدام و افراد واجد شرایط و مورد نظر را انتخاب و رأی خود را به صندوق رای بیندازند.

آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات

تبلیغات چهره‌ها و جریانات قم در انتخابات مجلس

اما در عرصه تبلیغات نیز شاهد حضور پررنگ نامزدها در قم هستیم که البته بیشتر این تبلیغات را منحصر در جمعی حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر می‌شود و سایر نمایندگان کمتر نسبت دیگر رقبای خود جایی در تبلیغات شهری یا فضای مجازی، پیدا کنند.

طبق رصد خبرنگار ایرنا که البته قابل‌خدشه می‌تواند باشد افرادی نظیر غلامعلی علائی، محمد وکیلی، حسین اسلامی و خانم وکیلی بیشترین تمرکز و کارزار انتخاباتی خود را بر تبلیغ در فضای مجازی و کانال‌های پربازدید ایتا گذاشته‌اند و روزانه شاهد تبلیغ این چهره‌ها در این سکوها هستیم، نگفته پیداست که این قبیل از تبلیغات منحصر به افراد نامبرده نیست و تعداد دیگری از افراد نیز در این فضاها مشغول تبلیغ و بیان برنامه‌های خود هستند.

بیشترین تبلیغ کاندیداهای قم در شبکه اجتماعی ایتا
بیشترین تبلیغ کاندیداهای قم در شبکه ایتا (رصد انجام شده قابل خدشه می باشد و ترتیب کاندیدا ها هیچ معیاری ندارد)

در تبلیغات شهری نیز برخی از افراد نظیر محمود آرزومندی، شورای هماهنگی اصولگرایان با ترکیب حسین اسلامی ، قاسم روانبخش و امین مقومی، مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم با ترکیب حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری ، محمد منان رئیسی و محمد مهدی سکوتی، و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و محمدمهدی سکوتی با بنرهای انفرادی ، حجت الاسلام محمد عینی باهر و سید حسین حسینیان بیشترین تمرکز خود را روی تبلیغات میدانی و نصب بنر جمع کرده‌اند.

آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات
بیشترین تبلیغ کاندیداهای قم در فضای میدانی (رصد انجام شده قابل خدشه می باشد و ترتیب کاندیدا ها هیچ معیاری ندارد)

رقابت نهایی ۲۶۲ نامزد مجلس از حوزه انتخابیه قم

طبق آخرین آمار فرمانداری قم با پایان مهلت انصراف داوطلبان امروز ۱۰ نامزد انتخابات درخواست خود را تا قبل از زمان پایان فرصت قانونی در ستاد انتخابات استان ثبت کردند و به بدین ترتیب ۲۶۲ داوطلب برای تصاحب سه کرسی نمایندگی قم در مجلس دوازدهم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت ، از جمله افرادی که با اعلام انصراف از دور رقابت های انتخابات مجلس قم کنار رفتند می‌توان به حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر عضو ادوار شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام کارگر اسدی سیسی از فعالان سیاسی و جواد مختاری از فعالان رسانه ای اشاره کرد.

کارگر اسدی در اطلاعیه‌ای  ضمن اعلام انصراف از نامزدی انتخابات مجلس ، حمایت خود را از  کاندیداتوری حجت الاسلام سید محمدرضا رضی،  محمد منان رئیسی و  محمد شربتی اعلام کرد.

آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات

آخرین آرایش سیاسی احزاب و جریانات قم در آستانه پایان مهلت تبلیغات

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha