داوطلب نمایندگی از قزوین: جایگاه نظارت در مجلس باید ارتقا پیدا کند

قزوین - ایرنا - سالار ولایتمدار (آبنوش) نامزد مردم قزوین، آبیک و البرز در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۴۵۶ خواستار ارتقا جایگاه نظارت در مجلس دوازدهم شد و گفت: تلاش داریم تا در صورت راهیابی به مجلس پیگیر این موضوع باشیم چرا که به نظر می رسد موضوع نظارت ها به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن برخی گرایش ها و رفتارهای سیاسی آسیب دیده است.

به گزارش ایرنا، سالار ولایتمدار (آبنوش) متولد سال ۴۱ در شهر همدان، دارای کارشناسی ارشد مدیریت گرایش علوم استراتژیک و دکترای علوم سیاسی است.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ریاست هیات مدیره نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، معاونت هماهنگ‌ کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا، فرماندهی عملیات سازمان بسیج و همچنین فرماندهی ارشد سپاه استان سمنان، جانشین لشکر ۳۲ انصار الحسین و فرماندهی تیپ ۱۲ قائم (عج) را نیز در کارنامه حرفه ای خود دارد.

جایگاه نماینده در مجلس باید به یک مجموعه افزایش پیدا کند

ولایتمدار با اشاره به برنامه های خود در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم، اظهار داشت: بنده می خواهم جایگاه وکالت در مجلس را طیفی‌ کنم، یعنی از فرد به یک طیف و مجموعه آن را ارتقا بخشم، چون مجلس شورای اسلامی از ۲۹۰ نماینده تشکیل شده که باید در تمام ابعاد مختلف جامعه اظهار نظر کنند، از این رو برنامه هایی دارم تا به گفته حضرت آقا، ریل‌گذاری در لوکوموتیو بزرگ نظام جمهوری اسلامی صورت گیرد.

وی ادامه داد: هرقدر که نمایندگان انسان‌های متخصص یا تحصیل‌ کرده‌ای باشند، در یک یا ۲ رشته نهایتا صاحب نظر هستند نه در همه امور، از این رو ما در همه زمینه ها نیازمند کارشناس هستیم و به همین لحاظ بایستی با طیفی کردن نمایندگان از تخصص های آنها در همه ابعاد استفاده کنیم.

این داوطلب نمایندگی مجلس به موضوع اصلاح برخی از قوانین موجود پرداخت و یادآور شد: این مساله نیز یکی دیگر از مواردی خواهد بود که در صورت راهیابی به مجلس بایستی به آن پرداخته شود چرا که طی چهل و اندی سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی قوانین موجود در واقع همدیگر را نقض می کنند و در عملکرد میدانی هم به نفع مردم رقم نمی خورند که باید آنها را به نفع مردم تغییر دهیم.

ولایتمدار در خصوص برنامه هایش در حوزه انتخابیه خود، گفت: یکی از کارهای بنده انسجام و همدلی بین کارگزاران نظام از جمله قوای مجریه، مقننه، قضاییه، ارگان ها، نهادها، نماینده محترم ولی فقیه و دیگر بزرگان استان است که در صورت انجام این کار ۵۰ درصد مشکلاتی که با آن روبرو هستیم مرتفع خواهد شد.

وی به موضوع مالیات اشاره کرد و گفت: قزوین در حوزه پرداخت مالیات به خزانه در وضعیت مناسبی قرار دارد اما در حوزه دریافت ها و هزینه کرد برای ارایه خدمات عمومی به مردم بسیار ضعیف است و تخصیص های نادرست باعث شده تا نتوانیم خدمات مورد نیاز را به مردم ارایه دهیم.

ولایتمدار همچنین اظهارکرد: حدود ۷۰۰ روستا در قزوین وجود دارد که بعضی از آنها در حوزه اراضی با نهادهای دولتی مثل اوقاف و بنیاد مسکن تعارض منافع دارند که این موضوع با محوریت مردم بایستی برای همیشه حل و فصل شود.

وی موضوع آب را یک تهدید جدی دانست که بایستی برای آن مدیریت صحیحی اعمال شود و خاطرنشان کرد: مساله آب شرب امروز از مرز آسیب خارج و به مرز تهدید تبدیل شده که برای رفع آن به هماهنگی و مدیریت دیگر کارگزاران نظام نیازمندیم تا برای آن برنامه ریزی های لازم را تعریف کنیم تا حداقل آسیب را ببینیم و مساله تبدیل به بحران هم نشود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قزوین یک استان صنعتی و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اگر انسجام در حوزه مدیریت استان شکل بگیرد و بعد قدرت چانه زنی را بالا ببریم، در جذب سرمایه و بودجه موفق عمل خواهیم کرد و در این صورت نیز اعتماد سرمایه‌گذاران را هم جلب می کنیم که در آن صورت مشکلات اشتغال و معیشت مردم خود به خود حل می شود، اینها وعده و تخیل نیست چون انصافا استان قزوین استعداد این اتفاقات و انجام این برنامه ها را دارد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز دارای چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha