نامزد انتخابات مجلس ایلام: آب، مهم‌ترین چالش و بزرگترین ظرفیت برای توسعه کشور است

ایلام - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام، گفت: مدیریت منابع آبی مهم‌ترین شاخص در راستای بهره‌مندی کشور از توسعه و اشتغال ناشی از بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، " محمد آرمیون" روز سه شنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز ایلام با بیان اینکه خدا را شاکر هستم که در زیر سایه ولایت، امامین انقلاب و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رشد و نمو کرده و به درجه‌ای از بلوغ علمی رسیده که به‌عنوان نامزد در حوزه انتخابیه ایلام مطرح شده ام.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: ایران اسلامی، یکی از کشورهای پرظرفیت جهان با منابع ذخیره زیرزمینی و روی زمینی فراوان است که در حوزه‌های مختلف می‌توان ظرفیت‌های اشتغال‌زایی، صنعتی و تولیدی را در سطح کشور گسترش داد به طوری که خود را در تولید ثروت و علم یکی از کشورهای توسعه‌یافته در سطح دنیا مطرح کنیم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالشی که کشور ما با آن‌ مواجه است مسئله آب است، تصریح کرد: کشور ما جزو کشورهای خشک و نیمه‌خشک است و یکی از مسائلی که دامن‌گیر ما شده موضوع آب است که نیازمند توجه به بحث صرفه‌جویی و مدیریت آب در کشور است که بایستی در مقوله فرهنگی نیز وارد عمل شد تا کشور را از مسئله بحران آب خارج کنیم.

آرمیون در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، گفت: ایران اسلامی، سرشار از منابع رو زمینی و زیرزمینی در بحث نفت، گاز و دشت‌های وسیع با بارندگی‌های مناسب و معدن است اما متأسفانه با چالش‌های بسیار زیادی از قبیل بیکاری، تورم و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز مواجه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های خود برای رفع این چالش‌ها، افزود: با توجه به برنامه‌ای که برای این دوره مطرح کرده‌ام و در ۱۱ حوزه بر این مسئله موضوعات را تعریف کرده‌ام، اگر مردم عزیز به این برنامه رأی دهند به طور قطع، عملیاتی کردن این برنامه در حوزه اقتصاد، اشتغال، گردشگری و سایر حوزه‌ها می‌تواند بر مسائلی که استان پیش رو دارد به‌راحتی مقابله کند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام یادآور شد: ایلام می‌تواند یکی از استان‌های پیشرو در بحث اقتصاد ،صنعت، گردشگری و حتی در صادرات نسبت‌به استان‌های دیگر باشد.

آرمیون ابراز کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی می‌فرمایند که مجلس در رأس امور است، ۲ وظیفه اصلی برای مجلس در بحث قانون‌گذاری و نظارت تعریف‌شده است، در بحث قانون یکی از قوانین که برای زندگی مردم تاثیرگذار است، قانون بودجه سالانه کشور است، نمایندگان مجلس بایستی تلاش کنند که براساس حوزه انتخابیه و نیازهایی که هر حوزه انتخابیه دارد، در قانون بودجه برای توسعه استان و حوزه انتخابیه اعتبارات مناسبی در نظر رگفته شود.

وی گفت: مجلس در بحث نظارت فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای از طریق تحقیق و تفحص، پرسش‌گری و نظارت بر مسائل عملکردی دولت وجود دارد و نمایندگان مجلس بایستی در این زمینه بسیار فعال باشند و قوانین را ارزیابی قرار دهند، وضعیت عملکردی دولت را در سطح اجرایی بررسی کنند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام افزود: براساس اصل ششم قانون اساسی مدیریت کشور بایستی براساس مشارکت مردم انجام شود، لذا انتظار می‌رود مردم عزیز از این حق قانونی خود استفاده کنند و به‌صورت پرشور در انتخابات شرکت کنند و به فردی که احساس می‌کنند براساس برنامه‌هایی که دارد رأی دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم براساس برنامه و فعالیت‌های هر فردی که از نظر علمی و اقتصادی خود را در معرض رأی مردم قرارداده است رای دهند که بتواند به نمایندگی از استان در راستای رفع مشکلات مردم عمل کند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه دهلران و ایلام و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) دارای۲ کرسی و حوزه انتخابات دهلران(جنوب استان) دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha