۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85401401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت ورود پارک های علم و فناوری به رفع مشکلات استان ها

کرج - ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پارک های علم و فناوری خواست به شناسایی مشکلات و نیازهای استان های حوزه کاری خود ورود کنند و برای رفع این مشکلات چاره جویی علمی نمایند.

به گزارش ایرنا، " سجاد محمد علی نژاد" روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه گردهمایی پارک‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتابدهی و شعب تجاری سازی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در البرز اظهار کرد: مراکز فناوری و نوآوری باید به رفع چالشهای امروز کشور کمک کنند و کار خود را به ایده پردازی و ارائه طرح محدود نکنند .

وی اضافه کرد: وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری ماموریت‌های زیادی دارد که یکی از آنها توسعه فناوری و فرایند نوآوری در کشور است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: ما به دنبال ماموریت محور کردن پارک‌های علم و فناوری هستیم که خوشبختانه بیشتر این پارکها به بلوغ کافی رسیده اند و می تواند به توسعه اقتصادی استان ها کمک کنند.

وی افزود: توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از مهمترین اهداف معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری است و به همین دلیل سامانه جریان اقتصادی نوین از مدتی قبل با هدف جلوگیری از خروج ارز، حمایت های از فناوریهای داخلی و رونق تولید محصولات فعالیت خود را آغاز کرده است.

دستیار معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در توسعه زیرساخت‌های فناوری نیز در این گردهماییگفت: مهمترین سرمایه جهاد دانشگاهی نیروی انسانی توانمند و متخصص است که این مهم در جهاد دانشگاهی افتاده است.

" جواد صدری مهر" با اشاره به اینکه منابع مالی برای حمایت از واحدهای فناور محدود است، افزود : درزمان حاضر یک هزار واحد نوآور در کشور وجود دارد که امکان حمایت یکسان از همه آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: این واحدها باید اعتبار سنجی و صلاحیت بخشی شوند تا بر مبنای خروجی حاصل شده حمایت لازم از واحدهای فعال صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha