رییس خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان‌غربی: دنیا به انتظار انتخابات ایران ایستاده است

ارومیه- ایرنا- رییس خلیفه گری ارامنه آذربایجان‌غربی گفت: همه دنیا ایستاده تا ببیند ملت ایران چه اندازه در انتخابات شرکت می کنند بنابراین حضور در پای صندوق های رای وظیفه هر ایرانی است.

«وانیک یعقوبیانس» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ما در انتخابات شرکت می کنیم و این وظیفه هر ایرانی است و ملت ایران اعم از مسلمان و مسیحی باید در این حماسه شرکت کرده و درپای صندوق های رای حضور یابند.

وی در خصوص تبلیغات منفی دشمنان علیه انتخابات اظهار کرد: ملت ایران با حضور به موقع و پرشور خود در عرصه های مختلف همواره تبلیغات منفی دشمنان را بی اثر کرده چنان که در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود تبلیغات دشمن، خیابان امام (ره) ارومیه مملو از جمعیت بود و این نشان می دهد هجمه ها و تبلیغات چندین ساله آنها راه به جایی نبرده است.

وی ادامه داد: حتی دشمنان اقدام به تهیه فیلم هایی کردند تا حضور مردم در راهپیمایی کم شود ولی آنچه دیده شد برخلاف تصور آنها بود؛ خودم شخصا دیدم مردم حضور پرشوری داشتند.

رییس خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تبلیغات امروز دشمنان برای انتخابات هم نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن بی نتیجه خواهد بود و مردم پرشور تر از همیشه اعم از هر قوم و نژاد حضور خواهند داشت.

یعقوبیانس با بیان اینکه هرکس حق رای دارد، گفت: هرکس فکر می کند انتخابات، مشارکت در سرنوشت کشور و کمک به رشد و توسعه آن است، ۱۰۰ درصد در انتخابات شرکت کرده و رای خواهد داد و قطعا ملت ایران هرگز گوش به حرف دشمنان این مرز و بوم نخواهند داد و در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی افزود: تبلیغات منفی و اعمال تحریم های دشمنان برای دلسرد کردن و عدم حضور مردم در انتخابات هم نتیجه ای نخواهد داشت زیرا با وجود اعمال تحریم چندین ساله هرگز ملت ایران دلسرد نشده اند و تحریم نمی تواند آنها را از حضور در انتخابات و صحنه های دیگر بازدارد.

وی اظهار کرد: تمام ملت ایران اعم از هر نژاد و قوم و مذهب همواره در طول سالیان متمادی کنارهم زندگی کرده و در تمامی مراسم ها و عرصه ها حضور یافته اند و دراین انتخابات نیز دوشادوش هم درپای صندوق های رای حضور خواهند یافت.

به گزارش ایرنا ۶ صندوق رای برای آشوریان و یک صندوق برای ارامنه آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است و همچنین ۲ کاندیدای آشوری و ۶ کاندیدای ارامنه کشور با هم رقابت می‌کنند.

انتخاب نمایندگان اقلیت‌های دینی مطابق اصل ۶۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد و بر اساس آن زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال نیز هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند.

نمایندگان اقلیت‌های دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و ارامنه دارای ۲ حوزه انتخابیه بوده؛ ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha