دادگستری آذربایجان‌غربی درخصوص پرونده شهردار اسبق ارومیه بیانیه داد

ارومیه- ایرنا- دادگستری آذربایجان غربی درخصوص پرونده شهردار اسبق ارومیه از بابت اتهامات اختلاس و ارتشا بیانیه صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که چهارشنبه صادر شده، آمده است: با عنایت به پیگیری های اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی پیرامون نتیجه پرونده محکومیت آقای محمد حضرت پور شهردار اسبق ارومیه از بابت اتهامات اختلاس و ارتشاء و غیره، به اطلاع می رساند در پرونده موصوف درخواست تجویز اعاده دادرسی وکیل محکوم علیه در دیوان عالی کشور پذیرفته و ضمن توقف اجرای حکم شلاق طبق مفاد رای دیوان به اقدام قانونی لازم در این خصوص اشاره شده است.

در ادامه این بیانیه اظهار شده است: برائت نامبرده از اتهامات آن چنان که در فضای رسانه ای و از سوی برخی اشخاص مطرح شده، صحت نداشته و صرفاً شعبه دیوان عالی کشور مجوز بررسی مجدد پرونده درخصوص موارد اعلامی در شعبه هم عرض محاکم تجدیدنظر استان با لحاظ ادعاهای مطروحه و ادله ابرازی طبق مقررات قانونی به استنادمواد ۴۷۴ و ۴۷۸ قانون آئین دادرسی کیفری صادر کرده است.

دادگستری آذربایجان غربی آورده است: بدیهی است پرونده در شعبه هم عرض مجدداً طبق مقررات رسیدگی و حکم قانونی صادر خواهد شد؛ شایان ذکر است پذیرش اعاده دادرسی و توقف اجرای حکم صرفاً درخصوص شهردار اسبق از سوی دیوان عالی کشور طبق قانون صورت پذیرفته و درخصوص سایر محکومان، روند اجرای حکم طبق قانون در جریان است.

در بیانیه صادر شده از سوی دادگستری آذربایجان غربی همچنین آورده است: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و دستورات اکید رییس قوه قضائیه، دستگاه قضایی استان در مبارزه بی امان با فساد و خدمت به نظام و مردم ولایت مدار از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شهردار اسبق ارومیه در پرونده مربوط به مدیریت شهری مورد محاکمه قرار گرفته و دادگاه تجدیدنظر او را به حبس، رد مال، شلاق و جزای نقدی محکوم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha