دعوت دانشگاهیان مراغه برای حضور گسترده مردم در انتخابات

مراغه- ایرنا- استادان دانشگاه مراغه از اقشار مختلف مردم و به ویژه دانشجویان و جوانان برای حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفندماه دعوت کردند و تاثیر مشارکت انتخاباتی را در ابعاد مختلف داخلی و خارجی یادآور شدند. 

به گزارش ایرنا این قشر فرهیخته که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرده‌اند، طی ۴۵ سال گذشته هم در صحنه‌های مختلف نقش پرررنگ داشته و در بسیاری از موارد پیشرو بوده‌اند که انتخابات از مصادیق آن است.

«مرتضی ایرانیفام» عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه مراغه و از دانشمندان ۲ درصد جهان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ می‌گوید: از مردم و به ویژه دانشجویان انتظار می‌رود تا از حق دخالت در سرنوشت خودشان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور و سعادت ملت به مشارکت همگانی نیاز دارد، بیان کرد: حق رای به بهای خون هزاران شهید به ملت ایران رسیده است و باید آن را قدر بدانیم.

«جعفر چابک‌پور» دیگر عضو هئیت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه مراغه و پژوهشگر برتر طرح‌های ارتباط با صنعت نیز بیان کرد: جامعه دانشگاهی در میان سایر اقشار از وظیفه مهمی در ارتباط با انتخابات برخوردار است و باید موتور محرکه جامعه به سمت مشارکت انتخاباتی باشد.

وی تشکیل یک مجلس قوی را برای توسعه کشور گره‌گشا دانست و افزود: انتخابات آثار متعددی برای کشور دارد و به نوعی امنیت ما را تضمین می‌کند.

«اکبر تقی‌زاده»، معاون دانشگاه مراغه و پژوهشگر نمونه جشنواره ملی طرح‌های کاربردی سال ۱۳۹۳ بیان کرد: کشورمان شاهد پیشرفت چشمگیر در حوزه‌های نانوفناوری، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی، پزشکی، هسته‌ای و دفاعی است و در تولید علم رتبه ۱۵ دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه به برکت فعالیت دانشمندان جوان کشورمان در مسیر توسعه قرار داریم، افزود: اگر در تبیین سرنوشت خودمان دخالت نکنیم، افراد دیگری برای ما تصمیم خواهند گرفت.

وی از دانشجویان و اقشار مختلف مردم خواست تا نسبت به سرنوشت خود حساسیت داشته باشند و با حضور در انتخابات ۱۱ اسفندماه، مسیر توسعه را هموارتر کنند.

«عباس رضایی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه هم گفت: دشمنانی که هشت سال جنگ را به ما تحمیل، و دارو را برای بیماران سرطانی ما تحریم کرده‌اند، اکنون ملت ما را به تحریم انتخابات دعوت می‌کند.

وی افزود: خلاف خواسته این دشمنان عمل کردن بهترین دلیل عقلی برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است و از سوی دیگر هم راه اصلاح کشور، شرکت کردن در انتخابات و رای دادن است.

وی ادامه داد: دوره‌های گذشته انتخابات نیز به خوبی نشان داده که حضور گسترده ملت در پای صندوق رای دستاوردهای عظیمی را به ارمغان آورده است که از جمله آنها می‌توان به پیشرفت‌های پزشکی، نانو و مهندسی اشاره کرد.

«مرتضی فتاح‌پور مرندی» عضو هئیت گروه علوم ورزشی دانشگاه مراغه هم ابراز امیدواری کرد که ملت ایران در ۱۱ اسفندماه حماسه‌ دیگری رقم بزنند و افزود: حضور در پای صندوق رای، اقتدار نظام را به رخ جهانیان می‌کشد و زمینه را برای پیشرفت کشور هموارتر می‌کند.

«احمد اسمعلی» استاد نمونه و رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه مراغه هم حضور در پای صندوق را نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری اجتماعی افراد دانست و گفت: رسانه‌های معاند در صدد این هستند تا حضور ملت ایران در انتخابات کمرنگ شود و همین موضوع نشان می‌دهد که هر رای ما می‌تواند در سرنوشتمان اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: رفع گله‌مندی‌های خودمان در خصوص مباحث معیشتی را باید در انتخابات جست‌وجو کنیم و با حاضر نشدن در پای صندوق رای نمی‌توانیم به خواسته خودمان برسیم.

وی افزود: حاضر نشدن در پای صندوق رای و مطالبه‌گری سنخیتی با هم ندارند و بر همین اساس باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کرده و داوطلب اصلح را انتخاب کنیم.

«محمد زادشکویان» رییس دانشگاه مراغه هم از دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و بیان کرد: با حضور خودمان به عظمت کشورمان صحه بگذاریم و اقتدارمان را بار دیگر به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایرنا دانشگاه مراغه نه فقط بر اساس خوداظهاری مسئولانش بلکه بر مبنای ارزیابی‌ها و شاخص‌های ملی و بین‌المللی، در دولت سیزدهم روند به رشدی را طی کرده تا جایی که جایگاه دانشگاه در فدراسیون سرآمدان علمی کشور از رتبه ۳۴ در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ در سال جاری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha