۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85403452
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رای اصفهان وجود ندارد

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85403452
هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رای اصفهان وجود ندارد

اصفهان– ایرنا - فرماندار اصفهان گفت: هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رای این شهرستان وجود ندارد و تاکنون نیز تخلفی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از نظر تعداد و حضور اعضای شعبه‌های اخذ رای و تعرفه‌های مورد نیاز، پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و تا پایان رای گیری هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: طبق هماهنگی‌ با هیات‌های نظارت، نمایندگان فرماندار و اعضای شعبه‌های اخذ رای، فرایند رأی‌گیری از دقایق اولیه امروز در شهرستان اصفهان آغاز شده است و همه اعضای شعبه‌ها با هماهنگی‌ یگدیگر مشغول کار شده‌اند.

فرماندار اصفهان افزود: پیش بینی‌ها برای تامین تعرفه‌ها نیز صورت گرفته است و مشکلی از این نظر تا پایان رأی‌گیری نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: طبق قانون، نامزدها روزهای قبل، اسامی نمایندگان خود را به هیات نظارت داده‌اند و کارت‌های مربوطه را اخذ کرده‌اند و این کارت‌ها ویژه شعبه‌هایی است که نمایندگان نامزدها درخواست حضور در آنها را داشته‌اند تا بر فرایند اخذ رأی نظارت کنند و آنها تا آخرین لحظات اخذ رأی و شمارش آرا در شعبه‌های مربوطه حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شُعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان در انتخابات، ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه به مرکزیت فرمانداری اصفهان مُختص مسیحیان ارمنی جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شهرستان شیراز استان فارس دارد.

در مجموع یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی که یک هزار و ۲۴۲ نفر بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای حضور در مجلس خبرگان رهبری در حال رقابت بایکدیگر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha