مدیران اقتصادی کرمان باهم رای دادند

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85403617
مدیران اقتصادی کرمان باهم رای دادند

کرمان- ایرنا- تیم مدیران و فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی کرمان صبح جمعه با حضور در محل شرکت فرش این استان، همراه با یکدیگر و در حرکتی هماهنگ آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا معاون امور اقتصادی استاندار کرمان، مدیر کل صمت، اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها، رییس خانه صمت، رییسان اتاق های بازرگانی و اصناف به همراه دیگر فعالان تجاری و اقتصادی استان به صورت دسته جمعی و در اقدامی نمادین برای شرکت در انتخابات در این محل حضور یافتند.

امیر حسن زاده معاون امور اقتصادی استاندار کرمان این اقدام را برای نشان دادن همگرایی و همراهی تیم اقتصادی استان با هر سلیقه و تفکری اعلام و تاکید کرد که انتخاب صندوق اخذ رای در محل شرکت فرش برای این بود که از وزارتخانه صمت بخواهیم زودتر برای تعیین تکلیف و واگذاری این شرکت در چارچوب موازین قانونی اقدام کند.

مدیران اقتصادی کرمان باهم رای دادند
حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هویت صنعت قالی کرمان رو به نابودی بود که جشنواره اخیر آن به احیای آن کمک کرد گفت: درخواست داریم با کمک وزارت صمت هرچه زودتر شرکت فرش کرمان به هر شکل قانونی واگذار و از این فضا خارج شود.

حسن زاده افزود: باتوجه به تجهیزاتی که از بیش از ۱۰۰ سال قبل در این محل نگهداری می شود، می تواند نمایشگاه دایمی، موزه فرش، فروشگاه فرش و هتل فرش باشد.

تک رقمی شدن رتبه کسب و کار استان

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه با همت و تلاش همین تیم اقتصادی رتبه کسب و کار استان که آخرین رتبه در کشور بود تک رقمی شد(رتبه پنجم) اظهارداشت: اعضای این تیم با گرایش های مختلف سیاسی، باهمدیگر در حرکت نمادین امروز برای شرکت در انتخابات حاضر شدند تا نشان دهند یکدل، همدل و همصدا هستند.

وی تاکید کرد: از نمایندگانی که امروز انتخاب می شوند نیز می خواهیم به این تیم اقتصادی بپیوندند و کمک کنند تا با هم در توسعه استان بزرگ کرمان از منوجان(مرز هرمزگان) تا کوهبنان (شمال استان) ایفای نقش کنیم و توسعه پایدار را در استان شاهد باشیم.

نقش مجلس در حل موانع

حسن زاده گفت: باتوجه به اینکه ۵۰ درصد مشکلات پیش روی حوزه های اقتصادی که احصا کرده ایم در حوزه قانونگذاری است و کرمان ۱۰ نماینده در مجلس دارد، می توانند به کمک تیم اقتصادی استان بیایند تا در بروز و ظهور بهتر توانمندی های متعدد استان در صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، انرژی های پاک، ترانزیت و ... موفق عمل کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد که در صورت تحقق این رخداد و هم افزایی همه افراد در استان و کشور، فضا برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتر مهیا می شود و صادرات غیرنفتی نیز رونق می گیرد.

استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha