مخبر: حضور مردم پای صندوق رأی هژمونی دشمن را از بین می‌برد

تهران- ایرنا- تهران- ایرنا- معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی که دشمن هیچ حربه‌ای در مقابل آن ندارد، مردمی بودن آن است، گفت: حضور مردم پای صندوق رأی هژمونی دشمن را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور لحظاتی قبل - امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- با حضور در حوزه رای گیری امامزاده صالح تجریش در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات خبرگان رهبری شرکت کرد.

وی که بدون هیچ‌گونه تشریفاتی در این حوزه رای‌گیری حاضر شده بود، همانند مردم عادی در صف رای‌گیری ایستاد و رای خود را به صندوق انداخت.

معاون اول رئیس جمهور در گفت و گو با ایرنا با اذعان به اینکه در هر عرصه و ساحتی که نظام نیاز به دفاع داشته است، مردم با تشخیص درست خود حضور پیدا کردند، افزود: امام معیاری در اختیار ما قرار دادند که کاملا روشن است، فرمودند که هر کجا دشمن شاد شد بدانید که کارتان اشتباه است و هر کجا که دشمن ناراحت شد بدانید که کارتان درست است و در جهت نظام حضور پیدا کرده‌اید.

مخبر تصریح کرد: امروز مردم با شور و اشتیاق حضور پیدا کردند و با توجه به هجمه‌های دشمن علیه نظام اسلامی و مظلومان عالم، امروز به حضور مردم نیاز جدی داریم. معاون اول رئیس‌جمهور در پایان دو طیف مسلط جهان را طیف سلطه و طیفی مقابل سلطه برشمرد و افزود: محور مقاومت واقعا جریانی بود که نظام سلطه تصور آن را نداشت و هژمونی دشمن را کاملا بر هم ریخت.

سرنوشت ایران قوی از دل تک تک این آرا رقم می خورد

معاون اول رئیس جمهور همچنین در جمع خبرنگاران گفت: وقتی رهبری معظم انقلاب از انتخابات به عنوان خیر کثیر یاد می کنند، باید در این مسیر از یکدیگر سبقت بگیریم، چه در کیفیت انتخاب اصلح و چه در حضور حداکثری و به موقع که نشان از بصیرت دارد.

وی خاطر نشان کرد: رای بالا و البته با شناخت دقیق، مجلس شورای اسلامی و خبرگان قوی را می سازد و این نهادهای ارزشمند، برای رسیدن به قله های پیش رو، ایران استوار و قدرتمند را یاری گر خواهد شد.

مخبر همچنین با اشاره به حضور پرشور جوانان و رای اولی ها خاطر نشان کرد: دهه هشتادی ها و جوان ها اگر از ریش سفیدان انقلاب بصیرتر نباشند، کمتر نیستند و امروز شاهدیم چگونه در صف های اخذ رای، چهره های جوان، پویا و امیدوار به آینده موج می زنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اعلام وزیر کشور ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان‌های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده‌اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شد. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha