۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85404351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرود همبستگی در گیلان طنین انداخت

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبر: 85404351
سرود همبستگی در گیلان طنین انداخت

رشت - ایرنا - انتخابی دیگر فرا رسید، روزی سرنوشت ساز که مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی سرود همبستگی را در گیلان طنین انداز کردند.

به گزارش ایرنا، کرسی های بهارستان بزودی توسط نمایندگانی پر می شود که مردم امروز آن ها را با رأی خود برمی گزینند و که مسیری را ریل گذاری می کنند که اثر مستقیم آن بر زندگی مردم و کشور محسوس و مستقیم است.

اینک روز حماسه سازی است که همه ایرانیان و گیلانیان سرود همبستگی را در سرزمین گیل و دیلم ساری و جاری می کنند.

امروز مردم گیلان برخلاف همه تبلیغاتی که دشمنان برای عدم مشارکت در انتخابات و دلسرد کردن آنان راه انداخته بودند، از اولین ساعات رای گیری پر شور در پای صندوق های رای حاضر شدند تا علاوه بر اعلام پشتیبانی خود از نظام و رهبری در سرنوشت خویش سهیم باشند.

مردمی که انتخابشان را بر مبنای انتظارات و مطالبات خود از فردایشان تعیین می‌کنند.

در یکی از شعبه های رأی گیری در شهرستان رودبار جمعیت زیاد در صف رای هستند، جوانی که رضا نام دارد با خانواده اش آمده می گوید: انتخابم را از چند روز قبل کرده ام فردی که تفکرات و ایده هایش به نسل جوان نزدیکتر است و شرایط ما را بهتر درک می کند.

او می گوید : انتخاب من فردی است که دانش و تخصص داشته باشد و سواد اظهار نظر در امور مربوطه را هم دارا باشد تا به جای آنکه در مجلس چرت بزند و یا پیگیر امور شخصی خود باشد بتواند نظر کارشناسی دهد و مسائل من و هزاران و میلیون ها نفر دیگر از مردم جامعه را پیگیری کند.

رضا با بیان اینکه برخی از دوستانم تمایلی به رای دادن نداشتند چون معتقد بودند که فایده ای ندارد، افزود : تلاش کردم آنان را قانع کنم که رای دهند و خودم هم امیدوارم در مجلس جدید افرادی بیایند که زمینه تغییر و تحول جامعه به سمت بهبود را رقم بزنند که این خودکمک می کند دوباره اعتماد عمومی جامعه و مردم تقویت شود.

سمانه هم بانویی جوان است که با همسرش پای صندوق آمده و می گوید : آمده ایم تا در انتخاب نماینده شهرستان وظیفه ام را ادا کنم اما ای کاش آنان وقتی به نمایندگی می رسند یاد ما مشکلات ما بوییه اشتغال جوانان باشند.

همسرش وحید هم بر شمردن پتانسیل‌های رودبار می گوید: با وجود پتانسیل های بالای این شهرستان برای اشتغال؛ گرفتار در حریم هایی همچون حریم رودخانه، کوه، راه آهن، نیروگاه و برق هستیم، بنابراین جای رشد و توسعه این شهر وجود ندارد و در کنار این مسائل بیکاری یکی از مهمترین معضلات شهرستان است.

وی ادامه داد: به دلیل بیکاری بسیاری از روستائیان بویژه جوانان به شهرها و حتی خارج از استان که زمینه ایجاد اشتغال را دارند، مهاجرت می کنند در حالی که اگر اشتغال ایجاد شود، مردم در منطقه خود مستقر می مانند این اموری است که باید توسط نمایندگان پیگیری شود و انتظار داریم بعد از انتخاب دغدغه مردم و مسائل جوانان را داشته باشند.

یک بانوی ساکن یکی از روستاهای بخش خورگام هم می گوید: هر رای می تواند به نوعی مطالبه گری از نمایندگان باشد.

سارا تامین آب شرب را یکی از معضلات مهم مناطق کوهستان شهرستان رودبار برشمرد و گفت: در تابستان که در این سال ها شاهد خشکسالی هستیم با تنش آبی روبرو می شویم؛ اگرچه دولت در حال احداث سد دیورش برای رفع مشکل آب شرب این منطقه است اما انتظار داریم نماینده این شهرستان با پیگیری و تعامل با سایر نمایندگان و اهمیت تکمیل این سد، بودجه مناسبی را برای اتمام این پروژه و بهره برداری از آن تصویب کند تا مشکلات مردم این شهرستان کمتر شود.

مال یک واحد زیتون فروشی هم می افزاید: نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از منافع مردم این شهرستان دفاع کند.

علی که به گفته خود سال هاست در این منطقه کاسب است و زیتون فروشی دارد، تصریح کرد: احداث آزادراه منجیل - رودبار بسیار اقدام خوبی است و برای مسافران و مردم این شهر منافع بسیاری دارد اما این مسیر باید به نوعی باشد تا کاسبان و مغازه داران ضرر نکنند.

یک دختر نوجوان رأی اولی در پشت نگاهش هیجان هویداست به خبرنگار ایرنا گفت: از اینکه به سنی رسیدم که می توانم برای آینده سرزمینم تصمیم گیری کنم، خیلی خوشحالم.

فروزان افزود : می خواهم به کسانی که فکر می کنند، رأی ندادن فایده ای ندارد، بگویم از آنجایی که در بین کاندیداها سلایق و دیدگاههای مختلفی وجود دارد، بالاخره کاندیداهایی هستند که به فکر ما نزدیکتر باشند.

وی ادامه داد: رأی ندادن و قهر با صندوق رای برای برخی از مشکلات در کشور نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه ممکن است، موجب شود کسانی به مجلس راه یابند که دیدگاه شان از ما دور باشد و برخلاف خواست اکثریت کرسی نمایندگی را برعهده بگیرند و قوانینی در مجلس وضع شود که کاملا با خواست ما در تضاد است.

یکی از شهروندان در لنگرود واقع در شرق گیلان اظهار کرد: ما آمده ایم ثابت کنیم که با وجود مشکلاتی، تنها راه برون رفت از مشکلات را انتخاب درست و اصلح می دانیم و این موضوع را باید قدر نهیم.

ابوذر افزود : طرح های خوبی همچون بندر چمخاله، کنار گذر چمخاله - رودسر و کنار گذر شلمان - رودبار در استان برای رفع معضلات در حال اجراست اما متاسفانه هنوز تکمیل نشده و انتظار داریم با انتخاب نماینده اصلح این امور سریعتر پیگیری شود.

محسن یک رای اولی در صومعه سرا در غرب گیلان است که با بیان اینکه برای نخستین بار در یک خانواده بزرگ به نام ایران رأی می دهم، گفت: امروز حس غرور می کنم که می‌توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم و برای تداوم امنیت و راه شهدا و ساختن آینده کشور با افتخار در انتخابات شرکت کردم.

استان گیلان با ۱۱ حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی نمایندگی دارد که ۳۵۰ نامزد برای کسب این کرسی ها با هم رقابت می کنند که از این تعداد ۳ کرسی مربوط به حوزه رشت و خمام و بقیه حوزه ها هر کدام یک نامزد دارد و انتخابات خبرگان رهبری هم با ۴ کرسی هم اینک پنج نامزد در عرصه رقابت ها داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha