اسماعیلی: ناظران انتخابات برای امانت‌داری رأی مردم تلاش می‌کنند

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: تمام تلاش و همت بخش نظارت انتخابات این است که در کنار خادمین و مجریان امین برگزار کننده انتخابات، به عنوان ظریب اطمینان مضاعف، سلامت امر انتخابات و امانت‌داری رأی مردم را با تلاش‌های خود پاس بدارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور عصر امروز(جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲) در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان گفت: وظیفه خودم می‌دانم که از مردم عزیز، بصیر آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی که امروز بر اساس گزارشاتی که تا این ساعت از مبادی مختلف به دست ما رسیده است تشکر کنم که این حضور آنها پرشور و آگاهانه بود.

وی افرود: برابر گزارشاتی که از بخش اجرا و نظارت داریم، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در حوزه اجرا و بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در حوزه نظارت عهده‌دار امر انتخابات هستند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: تمام تلاش و همت عزیزان بخش نظارت این است که در کنار خادمین و مجریان امینی که برگزار کننده انتخابات هستند، به عنوان ظریب اطمینان مضاعف، سلامت امر انتخابات و امانت‌داری رأی مردم را با تلاش‌های خود پاس بدارند.

اسماعیلی افزود: این جمعیت و خیل عظیم ناظران این اطمینان را به مردم می‌دهد که آرای آنها به عنوان امانت‌های شرعی، قانونی و الهی پاس داشته می‌شود و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی از شیوه برکزاری انتخابات است.

وی درباره فعالیت سامانه مردم ناظر در انتخابات امروز، گفت: برابر گزارشاتی که اعلام شده، امسال از نظارت‌های مردمی بهره حداکثری گرفته شده است و از طریق سامانه «مردم ناظر» مردم هم به صحنه آمدند که از اقدامات شایسته و مورد تقدیر است.

رئیس جمهور رئیس‌جمهور تاکید کرد: اطمینان داریم که در ادامه کار و ساعات باقی مانده هم حضور بیشتر مردم و هم تلاش و همت مضاعف مجریان و ناظران انتخابات را شاهد باشیم.

تخلف انتخاباتی صورت نگرفته است

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد دادستان کل کشور نیز در جمع خبرنگاران، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب کشوری پویا، تعیین کننده و موثر در منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه امروز هرنوع تحولی در ایران هم موردتوجه خیرخواهان و هم بدخواهان است، تاکید کرد:  در این ۴۵ سال ملت ایران در همه صحنه ها بدخواهان را مأیوس و خیرخواهان خود را امیدوار کرده است. امروز که ۱۱ اسفند و روز سرنوشت ساز است، خیرخواهان این ملت را خرسند کنیم و بدخواهان هم مایوس شوند؛ ملت ایران به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت از روند انتخابات و دریافت گزارش تخلف، گفت: ما از چندماه گذشته ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را در تهران و استان‌ها تشکیل دادیم که البته گزارشاتی واصل شده و ما هم پیوسته با دید پیشگیرانه برخورد کردیم.

موحدی آزاد تاکید کرد: البته تا به امروز تخلف خاصی پیش نیامده و فقط موارد معدودی منجر به تشکیل پرونده شده است که به موقع رسیدگی می شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت ۸ صبح امروز - ۱۱ اسفندماه - در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان آغاز شده است.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

بر اساس آمار ستاد انتخابات کشور، در مجموع ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر را مردان و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha