حضور پرشور در انتخابات عامل مهم خنثی شدن توطئه دشمنان است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حضور مردمی در انتخابات امروز از جهات زیادی به ویژه در حوزه بین الملل دارای اهمیت و حساسیت خاصی بود، گفت: حضور پرشور در انتخابات عامل مهم خنثی شدن توطئه دشمنان است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان جمعه شب پس از بازدید از محل فرمانداری ارومیه در جمع مدیران ستاد انتخابات شهرستانی مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: اقتدار و امنیت ما از همین صندوق‌های رای بوده و با توجه به اینکه تمام شبکه‌های معاند تلاش دارند که به مسائل قومی و مذهبی دامن بزنند، با وجود همه مسائل و مشکلات که داریم باید در جهت مشارکت حداکثری تلاش کنیم و اقدامات دشمنان فقط با حضور بالا در پای صندوق‌های رای خنثی خواهد شد.

وی با تاکید بر مطالعه روند انتخاباتی اضافه کرد: تمامی جوانب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخابات باید بررسی و سهم هر کدام در میدان انتخابات مشخص و تدوین شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: انتخابات حول چهار رکن مهم امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت استوار است که هر کدام فلسفه وجودی خود را دارد.

معتمدیان افزود: در کشورهای دیگر از جمله انگلیس مشارکت مردم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است اما مشارکت مردم در ایران اسلامی بسیار بالاتر از این رقم است و کل دنیا نظاره گر این مشارکت هستند.

وی گفت: وحدت ملی و اقتدار ملی کلید واژه‌های تعریفی در فرمایشات مقام معظم رهبری است که در نهایت منجر ‌به انسجام مردم و آحاد مختلف مردمی می‌شود و از این رو تکلیف در انتخابات و حضور گسترده در راستای انسجام و نمایش ملی مشخص است.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: نباید به خاطر گسترش مشارکت انتخاباتی گسل‌های قومیتی را فعال کرد و نباید دست به دامان این گسل‌ها و جرایانات واگرایی شد.

معتمدیان افزود: جامعه ایرانی مخصوصا آذربایجان‌غربی را نباید به سمت دوقطبی کردن برد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند؛ متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات امروز، نزدیک به ۳۰۰ نفر کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۱۰ گانه برای کسب کرسی های ۱۲ گانه استان در مجلس به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه چهار نفر برای کسب سه کرسی از آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha