تاکید کاخ سفید بر راههای جایگزین کمک‌رسانی و آتش‌بس در غزه پس از کشتار آوارگان فلسطینی

نیویورک – ایرنا- هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در حالیکه واشنگتن همچنان از اسرائیل حمایت می‌کند، اذعان کرد کشتار آوارگان فلسطینی از سوی این رژیم  بر نیاز به یافتن مسیرهای جایگزین برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و اهمیت زیاد به دستیابی به توافق آتش بس ۶ هفته ای تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره کشتار بیش از ۱۰۰ آواره فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی هنگام دریافت کمک های بشردوستانه در روز ۱۰ اسفند ماه گفت: «حادثه روز گذشته بر نیاز به یافتن مسیرهای جایگزین برای ارسال کمک به غزه و اهمیت زیاد آتش‌بس شش هفته‌ای تاکید کرد.»

او در پی درخواست واشنگتن از اسرائیل برای تحقیق در باره این کشتار که این رژیم، آوارگان فلسطینی را مقصر این جنایت می داند، مدعی شد: اسرائیل درخواست آمریکا برای تحقیق در مورد آنچه روز پنجشنبه در شمال غزه رخ داد، به صورت "جدی" پذیرفته است. ما از کابینه اسرائیل خواسته‌ایم در این خصوص تحقیق کند و درک ما این است که آنها این موضوع را جدی گرفته اند.

کربی درباره تحقیقات اسرائیل در مورد کشتار آوارگان فلسطینی در غزه گفت: "بیایید ببینیم آنها به چه نتیجه ای می رسند. ما برای آنها ضرب الاجل تعیین نمی کنیم. بدیهی است که می خواهیم در اسرع وقت پاسخ های بیشتری داشته باشیم. "

این سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین درباره اعلام ارسال کمک های هوایی آمریکا به غزه از سوی جو بایدن رئیس جمهور این کشور گفت: «ارسال کمک بشردوستانه به صورت هوایی حتی از عملیات های نظامی پیچیده تر است. انجام این ماموریت دشوار است زیرا بسیاری از شرایط باید درست باشند. این یک تلاش مستمر خواهد بود و به یک بار محدود نخواهد شد. بزرگترین خطر اطمینان از عدم آسیب به افراد روی زمین است.»

کربی ادامه داد: «این عملیات مانند عملیات های امداد رسانی در طول یک بلای طبیعی مانند یک طوفان یا زلزله نیست. غزه یک منطقه جنگی است. بنابراین خطرات بیشتری برای خلبانان وجود دارد.»

این مقام کاخ سفید ادعا کرد: ما کمک های هوایی بیشتری ارائه خواهیم کرد، اما همانطور که رئیس جمهور گفت، ما در حال کار بر روی کمک از طریق دریا هستیم. ارائه کمک با استفاده از کامیون همچنان "راهی موثر" برای ارسال کمک در مقیاس گسترده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha