۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۴۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85404926
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرایند رای گیری در خراسان شمالی به پایان رسید

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۴۷
کد خبر: 85404926
فرایند رای گیری در خراسان شمالی به پایان رسید

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: فرایند رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان به طور رسمی ساعت ۲۴ به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی شامگاه جمعه در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: فرایند رای گیری در سه حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان، شیروان و اسفراین پایان یافت و به زودی شمارش آرا در شعب انتخاباتی استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: براساس آخرین آمارها مردم خراسان شمالی در انتخابات ۱۱ اسفندماه حضوری حماسی داشتند و این خطه جزو استان های پیشرو در مشارکت حداکثری بوده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز است که ۲ نامزد برای کسب تنها کرسی این حوزه انتخابیه با هم رقابت کردند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha