اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه اسلام‌آبادغرب و دالاهو/ مجتبی بخشی‌پور منتخب مردم شد

کرمانشاه - ایرنا- با اتمام کار شمارش آرا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد که «مجتبی بخشی‌پور» با کسب ۴۲.۵ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب این حوزه معرفی شد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شعبانی» روز شنبه در تشریح آرای این حوزه انتخابیه گفت که در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، از مجموع ۷۶ هزار و ۳۲۵ رای مأخوذه، مجتبی بخشی پور با ۳۰ هزار و ۵۳۷ رای و کسب ۴۲.۵ درصد آرا به عنوان نامزد منتخب معرفی شد.

به گفته وی «علی صابری» با ۲۷ هزار و ۶۵۶ رای و «خلیل عسگری» با سه هزار و ۱۸۵ رای به ترتیب دوم و سوم شدند.

«مجتبی بخشی پور» منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای بار دوم به مجلس راه یافت. وی نماینده فعلی مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی است.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو ۲۱ نامزد شامل سه نفر زن و ۱۸ نفر مرد با هم به رقابت پرداختند.

فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب مرکز حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو تعداد شعب اخذ رای این حوزه را ۱۸۸ مورد ذکر کرد و گفت که از این تعداد در اسلام آباد غرب ۱۳۲ شعبه و در دالاهو ۵۶ شعبه دایر شد.

به گزارش ایرنا؛ اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دالاهو نیز با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده‌اند و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha