۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85405260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه مادر و کودک

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85405260
کارگاه مادر و کودک

کارگاه مادر و کودک،کارگاهی هدفمند همراه با بازی‌های شاد و جذاب برای رشد و تقویت همه جانبه کودک و افزایش آگاهی مادر توسط متخصصین و روانشناسان حوزه کودک طراحی شده است.

هدف کلی کلاس مادروکودک :

کلاس مادر و کودک، فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان با محیط های جدید و کاهش اضطراب جدایی و وابستگی کودک و مادر است. در این کلاس ها فرصتی برای کسب تجربه های اجتماعی و تعاملی کودک فراهم می شود.

اهداف جزئی کارگاه مادر و کودک عموماً شامل موارد زیر می‌شود:

1 . تقویت رابطه مادر و کودک:

یکی از اهداف اصلی کارگاه مادر و کودک، تقویت مثبت رابطه ی بین مادر و کودک از طریق بازی های مشارکتی است. این کارگاه‌ها فرصتی را برای مادران و کودکان فراهم می‌کنند تا با هم در فعالیت‌ها و بازی ها شرکت کنند که باعث تقویت ارتباط عاطفی و ایجاد خاطرات مثبت بین آنها می‌شود.

2 . کاهش وابستگی و اضطراب جدایی:

اضطراب جدایی در کودکان تا دو سالگی یک امر طبیعی است آگاهی و دانش والدین در برخورد با این اضطراب (که شامل : بی قراری، گریه، جیغ زدن ... است) امری مهم در فرزندپروری و ترسیم شخصیت سالم کودک دارد. کاهش وابستگی کودک به مادر باید طبق یک روند تدریجی و روانشناختی صورت گیرد تا امنیت روانی کودک نسبت به محیط اطراف و افراد جدید رقم بخورد.

3 . توسعه مهارت‌های اجتماعی کودک:

توسعه مهارتهای اجتماعی کودک در گروه همسالان از طریق بازی های مشترک با همسالان و تعاملات کودکانه صورت می گیرد. که کودک را برای به اجتماع بزرگتر دوره ی پیش دبستان آماده می کند.

4 . برنامه های هدفمند همراه با بازی:

برنامه های کارگاه مادر و کودک براساس مراحل رشدی کودک و برای تقویت مهارتهای شناختی، حرکتی، ارتباطی و کلامی کودک توسط متخصصین حوزه ی کودک طراحی و توسط تسهیلگران کودک اجرا می شود.

5 . پرورش خلاقیت:

خلاقیت کودک در محیطی که در آن آزادی عمل در حین بازی و فرصت تجربه کردن، کشف کردن، محیط اطراف فراهم باشد پرورش پیدا می کند.

6 . تقویت دو نیمکره ی مغز:

بازهای ریتمیک یکی از برنامه های مهم هماهنگی دو نیمکره ی راست و چپ از طریق ریتم و حرکت و ابزار خلاق می باشد.

7 . تفریح و بازی:

کارگاه مادر و کودک فضایی را برای تفریح و بازی کودک در محیطی امن با حضور مادر برای کودکان فراهم می‌کند

8 . آموزش مهارت‌های فرزند پروری:

کارگاه مادر و کودک به مادران کمک می‌کند تا مهارت‌های فرزندپروری مثبت را در محیطی غنی و سالم زیر نظر روانشناسان کودک توسعه دهند. این مهارت‌ها می‌توانند شامل تربیت مثبت، نحوه ی برخورد با کودک، مدیریت خشم و استرس در شرایط چالشی فرزندپروری نحوه ی برقراری ارتباط صحیح و موثر با کودک، تقویت حس فوق العاده جذاب مادری برای مادران، افزایش اعتماد به نفس مادر، آموزش ویژگی های مراحل سنی کودک و چالش های هر گروه سنی ...

9 . تبادل نظر مادران با یکدیگر:

کارگاه مادر و کودک فرصتی را برای مادران فراهم می‌کند تا با مادران دیگر در ارتباط باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. این ارتباط‌ ها می‌توانند در ایجاد شبکه‌های اجتماعی و حمایت متقابل مادران موثر باشند. با حضور متخصصین و آموزش متناسب با سن کودک مادر درک درستی از خصوصیات گروه سنی کودک خود و همچنین چالش های دوران کودکی مانند خواب کودک، تغذیه، بیماری، واکسن و ... پیدا می کند و همین امر به مادر کمک می کند که در مسیر پر از چالش فرزند پروری آگاهی لازم را بدست بیاورد. و شادکامی و موفقیت در روند فرزندپروری را مادر تجربه کند.

دسته بندی کارگاه مادر و کودک :

· براساس گروه سنی:

کارگاه های کودک و مادر خانه خلاقیت صادقیه از گروه سنی 6 ماه تا 4 سال کارگاه های متنوعی را طراحی و اجرا می کند.

1- زیر یک سال

2- زیر دو سال

3- دو تا سه سال

4- سه تا چهار سال

· براساس برنامه های هدفمند

· براساس نیازهای رشدی کودک

لیست کارگاه های مادر و کودک:

برای انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک مناسب با شرایط خود (محدوده جغرافیایی، روز و ساعت مناسب، گروه سنی) به لیست کارگاه های مادر و کودک که در خانه خلاقیت برگزار می شود را مشاهده کنید.

  • رشدی شناختی
  • بازی حرکتی
  • بازی خلاق
  • بازی تلفیقی
  • هوش گاردنر
  • هنر خلاقیت
  • زبان انگلیسی
  • لگو
  • موسیقی

چرا کارگاه مادر و کودک خانه خلاقیت؟

کارگاه مادر و کودک خانه خلاقیت در محیط شاد، امن، خلاق در فضای باز و بسته زیر نظر متخصصین علوم تربیتی با تحصیلات ارشد و دکتری و اساتید خلاقیت با طراحی برنامه های هدفمند براساس مراحل رشدی کودک بصورت گروهی و خصوصی در تمام روزهای هفته ویژه مادران شاغل و خانه دار بصورت 4 جلسه ای و 8 جلسه ای در دوره های جامع مادروکودک برای ساختن آینده ای شاد و سالم برای کودکان و والدین برگزار می گردد.

تنوع بازی های کارگاه مادر و کودک خانه خلاقیت با تلفیق مفاهیم شناختی و بازی های هدفمند و خلاق با توجه به توانایی ها و نیازهای کودک در هر گروه سنی یکی از بنیادی ترین اهداف کارگاه های تخصصی در غرب تهران است.

ویژگی های بهترین کارگاه مادر و کودک:

1 . محیطی شاد و امن

3 . مربیان متخصص و دوستدار کودک

4 . تسهیلگران با سابقه در حوزه کارگاه مادر و کودک

5 . برنامه های متنوع و جذاب

6 . با نظارت مشاوران روانشناسی

7 . تنوع بالای برنامه ها، کلاس های متنوع

8 . سابقه درخشان در زمینه کارگاه مادر و کودک

9 . انواع کارگاه ها براساس گروه های سنی

10 . برنامه های جامع برای دوره های سه تا شش ماهه

برای آشنایی و شناخت بهترین کارگاه مادر و کودک غرب بهتر است لیست کارگاه مادر و کودک صادقیه در غرب تهران در وبسایت https://creativeclass.ir را بررسی کنید و از بین لیست متنوع و بر اساس نیاز خود و کودکتان کارگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با فراغ بال و بدون نگرانی در این مسیر پر از چالش در جهت بهبود و تقویت رابطه مادر و کودک، کودک با گروه همسالان گام بردارید.

امیدواریم بتوانیم در زمینه پرورش کودکان دلبندتان همراهی تان کنیم خانه خلاقیت غرب تهران صادقیه

تلفیق دنیای کودکی با آگاهی مادرانه است

تلفیق دنیای کودکی با آگاهی مادرانه است

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha