توکلیان: زارع می‌تواند در المپیک طلایی شود/ سطح جام باشگاه‌ها بالا بود

تهران- ایرنا- مربی نماینده کشتی آزاد هند در جام باشگاه‌های جهان گفت: امیرحسین زارع می‌تواند در المپیک به مدال طلا برسد و مدال ارزشمند کمیل قاسمی را در ‌بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، تکرار کند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با حضور ۹ تیم روزهای ۵ و ۶ اسفندماه در خانه کشتی تنکابن استان مازندران برگزار شد. در دیدار فینال این مسابقات تیم‌های بانک شهر ایران و نماینده هند به مصاف هم رفتند که این رقابت با نتیجه ۹ بر ۱ به سود نماینده کشورمان پایان یافت.

نماینده هند در این پیکارها با سرمربیگری امیر توکلیان دارنده مدال نقره جهان و مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد حضور پیدا کرده بود. این تیم در گروه خود موفق شد ارمنستان، روسیه، گرجستان و قزاقستان را شکست دهد و قدرتمندانه به فینال صعود کند.

امیر توکلیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تیم هند برای دومین سال در رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاهای جهان شرکت می‌کند و توانست جایگاه سومی سال گذشته خود را به نایب قهرمانی ارتقا دهد. سطح این رقابت‌ها بسیار بالا بود و تیم‌ها و کشتی‌گیران جوان و خوبی حضور داشتند.

وی ضمن رضایت از عملکرد کشتی‌گیران هندی گفت: نفرات تیم ما از جوانان و نوجوانان با انگیزه انتخاب شده بودند و توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. بانک شهر با توجه به شرایط فنی و بهره بردن از تجهیزات خوب خود توانست به قهرمانی برسد. هند نیز توجه خاصی به این ورزش دارد و مجموعه بزرگی با امکاناتی به روز از جمله استخر و سونا، فیریولوژی، فیزیوتراپی و سالن‌های مختلف برای رشد و توسعه و همچنین شناسایی استعدادهای برتر برای رشته کشتی در نظر گرفته شده است.

مربی ایرانی در کشتی آزاد هند همچنین در خصوص حسن یزدانی نیز اظهار داشت: یزدانی افتخار کشتی و ورزش ایران است. امیرحسین زارع نیز می‌تواند در المپیک به مدال طلا برسد و مدال ارزشمند کمیل قاسمی را در ‌بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، تکرار کند. محسن کاوه نیز از مربیان با تجربه ایران است چراکه او همیشه در همه رده‌ها موفق عمل کرده و برای او آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

وی در خصوص قراردادش با فدراسیون کشتی هند، توضیح داد: مهم‌ترین هدف ما برای کشتی هند حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم است. من تا آپریل ۲۰۲۵ با این کشور قرارداد همکاری دارم. یکی دو پیشنهاد از کشورهای اروپایی به دستم رسیده است و در حال بررسی این موارد هستم البته هنوز نتایج قطعی آن مشخص نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha