تولید سامانه ایرانی مدیریت آژانس‌های پرستاری به سفارش یک شرکت انگلیسی

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به طراحی سامانه تحت وب و نسخه موبایل مدیریت بیماران و آژانس‌های پرستاری شده است که به واسطه بهره‌مندی از سیستم مدیریت هوشمند و تناظریابی با کمک هوش مصنوعی، هم از نظر تکنیکال و هم از نظر قیمت تمام شده با نمونه‌های مشابه قابل رقابت است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این سامانه، جهت هوشمندسازی و تسهیل خدمت رسانی شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری خصوصی و نیمه دولتی در سه گروه پرستاری از کودک، سالمندان و بیمار به متقاضیان دریافت خدمت طراحی و تولید شده است.

بیماران به عنوان کاربران این سامانه می توانند از طریق وب اپلیکیشن درخواست دریافت خدمات تخصصی پرستاری در محل را ثبت کنند، سامانه به طور خودکار درخواست ها را در صف نوبت دهی مدیریت کرده و بر اساس اطلاعات پروفایل بیمار، با بهره گیری از هوش مصنوعی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پرستاری و مراقبتی متناسب با نوع و سابقه بیماری فرد را از دیتابیس شناسایی و بر اساس امتیاز مهارتی پرستار، ظرفیت آزاد، تخصص و تعرفه خدمات پرستاری، درخواست بیمار را به آن شرکت ها ارسال می کند. به محض پذیرش درخواست توسط یکی از آژانس های پرستاری که درخواست را دریافت کرده اند، سیستم نوبت دهی زمان و مکان ویزیت را به بیمار اطلاع می دهد.

ناصر محمودی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان جاپکو در خصوص کاربست این محصول گفت: در عصر تکنولوژی و بالاخص مجازی سازی سعی بر کاهش رفت و آمدها و حضور در اماکن عمومی به خصوص ازدحام در اماکن درمانی است. بسیاری از افراد هستند که بنا بر دلایل مختلف همچون ترس از محیط بیمارستان، دوری از شلوغی و وضعیت جسمی امکان مراجعه به بیمارستان را ندارند. این محصول با مدیریت هوشمند درخواست ها و نوبت دهی، نیاز به حضور را به حداقل رسانده و پرستار را طبق شرایط خاص بیمار در کوتاه ترین مسیر و زمان به محل بیمار می رساند. همچنین هوشمندسازی ارائه خدمات موجب کاهش هزینه های کسب و کارها و استفاده از بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان برای بیماران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این محصول به سفارش شرکت مجری طرح در کشور انگلیس تولید شده است که در سال ۱۴۰۰ مرحله MVP طرح در شهر باکینگهام‌شر اجرا و در سال ۱۴۰۱ به طور کامل توسعه یافته و وارد بازار شده است.

یک تیم برنامه نویسی متشکل از یک نفر مدیر مسئول، سه نفر توسعه دهنده تحت وب، دو نفر مسئول نسخه موبایل و یک نفر طراح رابط کاربری در کنار تیم مشاوره تخصصی پزشکی، از فرصت های شغلی ایجاد شده در کنار تولید این محصول است.

محمودی در خصوص ارزش و اهمیت این محصول در اقتصاد و میزان ارزآوری آن تصریح کرد: درآمدزایی محصول در سمت متقاضیان دریافت خدمت با مدل B۲C و در سمت ارائه دهندگان خدمات مراقبتی مدل B۲B است که شرکت های پرستاری در صورت تمایل به استفاده خصوصی، می توانند با پرداخت هزینه حدود ۱۵ هزار دلار آن را برای موسسه خود به صورت سفارشی خریداری کنند.

وی مزیت این محصول را نسبت به نمونه های مشابه خارجی در بهره مندی از سیستم مدیریت هوشمند و تناظریابی با کمک هوش مصنوعی دانست و گفت: سامانه تحت وب و نسخه موبایل مدیریت بیماران و آژانس های پرستاری، به واسطه بهره‌مندی از سیستم مدیریت هوشمند و تناظریابی با کمک هوش مصنوعی، امکان رقابت هم از نظر تکنیکال و هم قیمت تمام شده محصول را با رقبای خود دارد.

محمودی تاکید کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی عصر حاضر، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی جهت حضور در عرصه های بین الملل بیش از پیش به حمایت ارگان‌هایی همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیاز دارند؛ لذا انتظار می رود این معاونت بتواند با پشتیبانی از شرکت ها فرایند معرفی و فروش محصولاتشان را در عرصه بین الملل تسریع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha